Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 3882 ggr
Superstars
2009-10-25 14:50

R.I.P Älskade storebror

Hej alla! Det har varit en jobbig period för mig,min älsta bror oc h för mamma och pappa!

För några veckor sedan hade min mellersta bror bestämt att han skulle på måndagen handla mat från morgonen. Han brukade annars ringa på morgnarna. Det var en överenskommelse med föräldrarna. Denna måndag morgon ringde han inte. Mamma och pappa tänkte att han kanske är och handlar mat som han sade att han skulle göra och ringer sedan när han kommer hem. Några timmar gick ingen telefon signal.

Mamma bad då min pappa att ta reservnyckeln till min brors hus och gå och titta till honom.

När han kom till huset var allt stilla. Han ringde på, men ingen kom och öppna dörren. Han tog nyckeln och gick in. Ingen bror på nedre våningen. Min pappa tänkte han sover väl ännu! Bäst att vecka honom så han tar sin medicin ögona böj. Han gick upp i övrevåningen och sa! Niclas, du skall stiga upp nu! Det har varit morgon för länge sedan. Dags att sticka upp.

Men min pappa fick inget svar. Han gick till fönstret och rullade upp rullgardinet. Då såg han att Niclas såg ut att sova. Han ruskade om honom lite men ingen reaktion.  Då tänkte min pappa att han skall försöka kittla honom på benet som var utanför täcket.

Han tog i benet och fick en obehaglig känsla i magen som ledde till en chock. Min brors ben var kall och stel.

Han var död! Min pappa började må illa och blev vit i ansiktet och tänkte svimma. Han gick ner körde sedan till loppis. När min mamma mötte honom såg hon att något inte stod rätt till.

Mamma frågade vad som har hänt? Har han krampat och gjort sig illa?

Pappa såg på mamma och sa! Niclas är medvetslös! Mamma fick panik och skrek! Ring AMBULANS FORT!

Pappa sa att ambulansen inte behöver ha brottom. Polis och ambulans anlände. La min döde bror i en svart bag och transporterade kroppen till Obducenten…

Vi har inte fått svar ännu på varför min bror dog i sömnen. Detta kan ta en tid eftersom det kan ta upp till 6 till 8 veckor innan obducenten får svar från laboratoriet angående proven.

Min bror och jag har misstankar att det kan röra sig om SUDEP

Sudden Unexplained Deat Of Epilepsy. på svenska Plöttslig Oförklarlig Död Av Epilepsi.

Detta är väldigt ovanligt..men som tyvärr i värsta fall kan hända. Men som tur är VÄLDIGT OVANLIGT!

Nu sitter man här och funderar om det var SUDEP eller inte. Vi kommer inte få någon ro förrän vi vet svaret!

Att vara på ens broders begravning var nog en av de svåraste saker jag varit med om

Ta väl hand om varandra och er sjukdom.Rynkar på näsan

Annons:
mona43
2009-10-25 17:54
#1

Vilken enorm chock att mista sin bror och son så hastigt, kanske att det gick så fort att han inte hann lida så mycket? Hur gammal var din bror?

Hoppas att ni snart får klarhet i hur han dog. Epilepsi är inte att leka med, tur att denna typ av epilepsi inte är så vanlig, men det är ändå oerhört omskakande när det sker.

Sänder många styrkekramar till er alla!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Superstars
2009-10-25 19:59
#2

#1 han blev bara 41…Glad

mona43
2009-10-26 22:48
#3

Han var alldeles för ung för att dö. Rynkar på näsan

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Superstars
2009-10-26 23:17
#4

#3 ja,han var det!Rynkar på näsan

Erika-A
2009-11-04 09:53
#5

Usch vad sorgligt! Gråter Varmaste tankar till dig och din familj.

Superstars
2009-11-04 13:35
#6

#5  Tack!

Annons:
DesK
2009-11-04 15:41
#7

Så hemskt för dig och din familj.

Har ni fått reda på än vad som orsakade din brors dödsfall?

Många varma tankar till dig och din familj!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Superstars
2009-11-04 17:50
#8

#7 Nej inte ännu! Vi väntar fortfarande på svar från obductionen…

DesK
2009-11-04 17:53
#9

Så förfärligt att sådant ska behöva ta sån tid!

Fick för många år sedan också vänta länge på ett obduktionssvar, så jag förstår hur ni alla känner er i er familj.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mona43
2009-11-04 23:44
#10

Fruktansvärt jobbigt för er alla! Hoppas att ni snart får klarhet

Styrkekramar!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Mirjami-78
2009-11-05 10:36
#11

Begklagar sorgen. Hoppas att ni ska få ett svar snart. Måste vara jobbigt att förlora en anhörig så. Skickar en kram!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Superstars
2009-11-05 16:04
#12

Tackar allesammans! Ja, jag hoppas värkligen att svaren kommer snart så man kan få lugn och ro från sina spekulationer och grubblingar.Rynkar på näsan

mona43
2009-11-05 21:09
#13

Tänker på er alla!

Delar ut massor med styrkekramar!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Lena1971
2009-11-06 14:58
#14

Jag beklagar verkligen. Det är hemskt att mista familjemedlemmar. Önskar dig att du tar dig ur sorgen stark och glad!

Kram


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[Tassy]
2009-11-14 15:36
#15

beklagar sorgen och sänder mina varmaste tankar till Er.

Mirjami-78
2009-11-14 19:58
#16

Har ni fått reda på något än ang, dödsorsaken??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Superstars
2009-11-14 20:44
#17

#16 Nej tyvärr har inte obduktions pappren kommit ännu!Rynkar på näsan Jobbigt att behöva vänta på det.

DesK
2009-11-14 20:48
#18

Så förskräckligt!

Mina allra varmaste tankar och kramar till dig och din familj!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mona43
2009-11-14 20:50
#19

Tänker på er!

Styrkekramar! Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

xinluo
2009-11-14 23:09
#20

Superstar jag skickar dig ett pm…

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Annons:
Upp till toppen
Annons: