Annons:
Etikettklotterplanket-ot
Läst 3204 ggr
LostHorse
2009-08-17 17:43

Hyllning till ALLA!!,på EP-Ifokus!

Vad, kan smärtan av att känna sig undantagen rå på?Inget!,..varken tabletter stora eller små!..

" ..utan Er skulle det inte gå!   "

Vad kan ångesten mitt i nattens, mörkaste timme lindra?…Vad kan ett sjävmord hindra?

Inget!,..varken "jour-präst"..eller  s.k "god vän"..kan den förstå!

" …utan Er skulle det aldrig gå! "

Livet är hårt ,vi kämpar tyst varje,minut..klarar vi en dag till,eller bara till dess slut?

Vem?? …känner som Strinberg,  en gång sa,.."livsångesten"- gång på gång, ta över! - när            svårigheterna.. ter sig som berg, stå?

"…utan Er skulle det aldrig gå! "

Jo!- en,Människa som själv gått lidandets obarmhärtiga väg,en sträcka av uppoffringar …och väntat på livets,  lyckoglimtar goda men små!

-Utan ALLA,.. härinne!! skulle "det" aldrig gå!

varma kramar ella

Annons:
mona43
2009-08-17 18:24
#1

O tack vad snäll du är LostHorse Förvånad Du duktig ju!

 Skrattande Men jag säger som så, utan er medlemmar skulle det aldrig gå! Ni är en supermedicin, man blir på så gott humör när man loggar in, både jag och Per, blir glada när vi är här! Flört

Så kom in både natt och dag, vi blir bara glad.

Vi blir glad i vårt sinne, när någon är inloggad här inne!Skrattande

Kram på er alla ni är bäst! ( lite rim från mej, en vanlig tjej)

Mona och Per

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[SvenA]
2009-08-17 22:12
#2

#0 Bra skrivet det stämmer för många skulle jag tro

mona43
2009-08-17 22:54
#3

Ja det tror jag med.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

xerxex
2009-08-18 01:45
#4

#0 Superbra skrivet LostHorse…

Visst blir man gladare till sinnet när man kommer in här på ifokus… Men man lär sig mycket också… så ett STORT Tack till alla här för era inlägg…

Kramar xerxex / Jane

mona43
2009-08-18 01:56
#5

Tillsammans gör vi sajten superbra, och hjälper och stöttar varandra samtidigt, vi medsystrar och medbröder har ju det vi kämpar med!

Och kan på så vis dela med oss av våra erfarenheter till varandra, och ge hopp till varandra! vi gör ett fint och viktigt jobb allehopa här på sidan, för vi behövs precis allehopa!

Dessutom kan vi förstå varandra på ett annat vis, ingen skakar på huvudet, vi får babbla på om det vi känner är viktigt. Skrattande

Kramar!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
2009-09-13 00:13
#6

Just nu tycker jag att sajten är ganska dö, om man säger så. Det är inte många som skriver, man kan undra varför.Gråter

Annons:
mona43
2009-09-13 00:49
#7

Det är synd om sajten inte fungerar, men utan flera aktiva medlemmar blir det svårt att fortsätta.

Är det något som är fel på sidan eller något som behöver ordnas måste man säga till, annars har vi ingen chans att ändra på saker.

Utan er medlemmar skulle det aldrig gå! Rynkar på näsan

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

xerxex
2009-09-13 02:20
#8

Hej Mona o Per!

Fundera inte så…Skrikandes

Inget fel på denna sajt!!!

Är här inne dagligen och kikar runt lite. Mest så läser jag vad andra har skrivet men som Ni vet så skriver jag själv när jag orkar o kan… Jag är nu en sån person att jag inte vill upprepa mig själv… tänker allt som oftast; detta har ALLA hört om nu…

En sak posetiv i alla fall ang. mig; I andras ögon ingen stor bedrift men för mig en liten milstolpe… Har nu varit HELT ensam i mer än ett dygn.. bara jag o katterna här hemma. Maken är borta över helgen… Det har varit lite "pirrigt" och stundtals lite jobbigt (då kommer en del nervösa tankar…) och huvudvärk kommer som ett brev på posten.

Du Mona och Du Per har berättat lite om Er situation… och vad ni upplevs som av kompisar bl a; ATT MAN ÄR TRÅKIG numera… Jag fick uppleva just den kommentaren av en anhörig, och det svider enormt… med tanke på att h*n vet att jag får ta det lite lungnare numera. Och eftersom jag har mina andra "handikap" också så är jag ju inte den som håller igång till max…Flört. Man tycker väl att anhöriga är väl de som ska förstå utan att man måste "slå" in orden åt dom. Man vill ju vara den samma och bli bemött på samma sätt… men kanske lite mer förstående att där går mina begränsningar… Men jag får väl ge det lite tid… det är ju inte bara för mig som Epilepsi är nytt…

Lägg INTE ner denna sajt, jag tycker att den är superbra och Du Mona O Du Per är tryggt att ha i lite mörka stunder… ja, alla Ni andra också. Man kan tycka ibland att allt är "skit" inget är bra med andra ord… då kliver man in här och hittar en hel del läsvärt, en del roliga saker, nyttiga saker osv. osv…Glad.. Ja, då är det som LostHorse skriver; TACK, FÖR ATT DENNA SAJT FINNS med ALLA goa människor… Ni får en att orka lite till.

Kramar xerxex /Jane

mona43
2009-09-13 03:13
#9

Vi fortsätter säkert att kämpa vidare, men man blir lite ledsen emellanåt då det är låg aktivitet på sidan trots att vi uppdaterar och grejar, man blir lite deppigGråter

Tycker du är jätteduktig som är ensam hemma, du är nog stark innerst inne, och klarar mera än du tror i alla fall vännen!Flört

Det är väldigt ofta ens anhöriga är oförstående för hur man har det med sina krämpor, det gör verkligen ont inombords!

Är glad för att jag har Per, min före detta tyckte bara att jag klagade och gnällde, och stoppade i mej en massa piller i onödan som han sa! Per ifrågasätter aldrig att jag är sjuk eller behöver ta piller!Kyss

Bland våra vänner anses vi nog som trista. Men vi försöker att inte bry oss om det, de kan ju inte veta hur det känns!

Våra sidor epilepsi och stroke betyder så mycket för oss, vi kommer säkert att kämpa vidare. Det stärker oss att få uppskattning för det vi gör!

Kramar!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

xerxex
2009-09-13 03:24
#10

#9 Innan min diagnos Epilepsi.. hade jag inga problem med att vara ensam.. Kunde ibland tycka att det var den absolut bästa tiden.. att bara få göra det jag kände för just då. Men nu är jag mest rädd för ensamheten… även om jag vet att om jag skulle få ett anfall t ex så kan man inte göra mycket mer än vänta ut anfallet. Men just detta; ensamheten efter ett ev. anfall. Jag vet att jag inte skall gå och vara rädd och i stort sätt vänta på att jag skall få ett anfall… Men nu har en milstolpe gått förbi..Skrattande och jag klarade det.

Natti, natti

Kramar xerxex / Jane

mona43
2009-09-13 03:38
#11

Förstår din rädsla för att vakna upp ensam efter ett anfall. Jag brukar svimma av när jag får för ont, har många gånger slagit mig gul,och blå och slagit i huvudet.

För några dagar sedan svimmade jag av och slog  huvudet, och hela högersidan gul och blå mitt i natten. Per hörde att jag jämrade mej och hjälpte mej upp, men det har hänt att jag svimmat helt ensam, det är lite kusligt, men det går. Förstår något bättre nu hur det kan kännas efter ett epilepsianfall.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[SvenA]
2009-09-13 11:09
#12

Att det är låg aktivitet på sajten är något man får lära sig att det är så jag serbara på mina sajter SYN Rörelsehinder och Hörsel hur låg aktiviteten är

Det verkar vara en trend att vi som tar upp olika funktionshinder inte är intressamta sajter at skriva på

Och varför det är så kan man bara spekulera om och hoppas på en förändring

Så vi får fortsätta och hoppas att det blir en förändring

Vi har även det problemet med att det i samhället råder en mentalitet där man inte ska bry sig om varandra

mona43
2009-09-13 16:53
#13

Vi får kämpa på så gott det går, men visst blir man deppig när det är låg aktivitet trots att man uppdaterar och grejar, man får tänka på att många av medlemmarna inte är så pigga.

Men slutar vi att kämpa, så händer det ju ännu mindre ute i samhället.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
[per50]
2009-10-18 02:02
#14

Nog kämpar vi ska ni tro, men det är lite tröstlöst när bara en handful medlemmar skriver.

[SvenA]
2009-10-18 10:18
#15

Det är det som är problemet på våra smala sajter at är ett fåtal personer som kommer med kommentarer på inläggen

Det är en massa mäniskor som bara läser och har sajterna som ett uppslagsverk verkar det som

[per50]
2009-10-18 11:28
#16

Vi kanske skriver för bra på våra sajter, så att de inte har några frågor. Ibland brukar vi gå in på trafik från sökmotorer och andra sajter, och titta och då ser man att folk går in på sajterna och söker från google.  Men inte blir de medlemmar och så vidare.

[SvenA]
2009-10-18 21:09
#17

Jag vet inte vad det beror på att de bara läser jag tycker bara att det är tråkigt att det är så

Men det är lika dåligt på de e-postlistorna jag är med på även där är det bara några få som skriver nogot

[per50]
2009-11-14 21:13
#18

Hej Xerxes!

Hur är det i vintermörkret? Har ni fått någon snö? Här i Bredbyn kom det lite snö idag, men senare under dagen så tinade det bort.

Vi har blivit ganska förkylda och vi vet inte om det är den där svininfluensan, men vi är ganska spaka.

Upp till toppen
Annons: