Annons:
Etikettpresentation
Läst 3590 ggr
Miza
8/13/09, 9:37 AM

Miza

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag heter Minna 21år och har även epilepsi. Det började när jag var 17 år.

När jag får ett anfall så börjar det det med att blir helt borta och vet inte vad jag gör länge. Sen till slut faller jag ner på golvet och får kramanfall. Sen vaknar jag på sjukhuset eller i abulansen. Det tar 15 min för mig innan det har gått över. När jag vaknar kan jag knapt röra mig så jag måste vara en natt i sjukhuset för att sova. Nästa dag brukar neurologen komma och pratar.

Mina anfall kommer inte så ofta eftersom jag har medicin men kan hända att den kommer. Sist vad det 3 juli 2009 som jag hade. Utan medicin så skulle jag fått en gång i månaden eller en gång i veckan  

Den har inte påverkat min vardag men det påverkar i arbeten. Men jag har lärt leva med det och jag brukar inte tänka på det. Det enda som jag har problemet är mitt minne blev sämre. Jag glömmer ganska fort saker som jag borde göra. För det flesta människor är det iriterande men jag kan inte gör något åt det. Jag brukar skriva upp allt som jag borde göra.

På min fritid brukar jaf teckna och måla fåglar och även ibland något annat också. Jag tycker mycket om fåglar och har många fågelböcker på hyllan.

Mina favorit djur är fåglar,hundar, fiskar och även övriga djur. Katter kommer sist eftersom jag är allergiskFlört   . 

Runt min hals har jag en halspand där det står Minna och ett ljus. Bakom den står det Epilepsi.

Annons:
mona43
8/14/09, 9:26 AM
#1

Välkommen hit Minna! Oj vilka långa anfall du får, tur ändå att de inte kommer alltför ofta. Det verkar vara väldigt vanligt att minnet och koncentrationen påverkas när man får epilepsi. Både min sambo och min yngste son som har samma problem.

Ett sådant halsband bör nog alla med epilepsi skaffa sej, så jag skall skaffa ett var åt dem båda, ser folk sedan halsbandet när man får ett anfall, kanske det undviks att man blir missförstådd, och att man i stället får den hjälp som man behöver.

Tack för din berättelse.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Miza
8/14/09, 10:35 AM
#2

Halsbandet har jag fått av min mamma i julklapp. Förr hade jag en halsband som man kunde beställa genom internet. Den var inte så väldigt vacker precis. Den var helt blå i bakgrunden och ett ljus. Sen tålde den inte vatten.

Då bestälde min mamma en speciel halsband till mig från Gulfynd . Hon valde en bricka och dom gravierade den. Det kostade en hel del men det värld det för nu tål den vatten.

mona43
8/14/09, 10:36 AM
#3

Tack för tipset, det är ju självklart att det skall tåla vatten ju! Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: