Annons:
Etikettbemötande-behandlingar-forskning
Läst 1742 ggr
[per50]
2009-07-16 23:05

Förlorade sin assistent

Trots att Rickard lider av en svår synskada, epilepsi och en cp-skada kommer han att förlora sin personliga assistent. Både Försäkringskassan och länsrätten anser att han är för frisk.

Rickard lider nämligen av både en grav synskada, svår epilepsi, ångest, anorexi samt en cp-skada, som gör att hans vänstra kroppshalva är spastisk och kraftlös.

Men trots det kommer Rickard nu att förlora sin personliga assistent, eftersom både Försäkringskassan och länsrätten tycker att han är för frisk.

- Först låter de mig smaka på livet, och nu vill de ta det ifrån mig. Efter det här beslutet tycker jag att de lika gärna kunde ha gjort som i Östeuropa eller Hitlertyskland: ge handikappade en kula i nacken redan på BB, istället för att låta folk lida, säger Rickard

Rickard har knappt ledsyn, och därför vågar han inte gå ut när han inte har någon medhjälpare med sig.

- När jag hade personlig assistent levde jag som alla andra. Nu sitter jag inspärrad mellan fyra väggar, jag vågar definitivt inte gå ut.

Ibland vågar jag mig ner till närbutiken, men det är på vinst och förlust, säger Rickard, och visar hur han spräckte läppen häromdagen, när han gick in i en byggnadsställning.

Är det någon som känner igen sig, och blivit drabbad skriv gärna här och berätta

En liten bit av texten är lånad från sydsvenskan

Annons:
[per50]
2009-10-19 20:40
#1

Är det någon som känner igen sig, och blivit drabbad skriv gärna här och berätta

Upp till toppen
Annons: