Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 1675 ggr
[per50]
2009-07-17 00:36

Fylla var epileptiskt anfall

Mikael 25, fick ett epileptiskt anfall och föll ihop på marken. Efter anfallet ringde hans assistent efter en taxi för att köra Mikael hem.

Taxin kom - men vägrade plocka upp honom och körde utan ett ord snabbt därifrån.

Föraren trodde nämligen att Mikael var "stupfull". "Jag känner mig frustrerad, ledsen och arg", säger Mikael.

Finns det någon som här drabbats som Mikael, och vill skriva om det, då tar vi emot det med öppna armar.

En liten bit av texten är lånad från svd

Annons:
Tatsja
2009-07-18 09:39
#1

Detta är en mycket vanligt förteelse från omgivningen. Hur många gånger har man inte hört folk gnälla över fyllot.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-07-18 13:59
#2

Ja det är nog deras okunskaper och fördommar som spelar in, men varför vågar inte folk gå fram och kolla hur det är? Är det så besvärligt? vad kan hända mera än att det är en full person som sluddrar, och ibland kan vara uppkäftig.

Denne kanske kan behöva få komma hem till sej själv, om de har ett hem, eller sova av sej ruset i en fyllecell. Eller kanske till och med behöva vård.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-07-19 10:12
#3

Rädsla att lägga sig i, sen är det många som inte gillar folk som är fulla på allmän plats. De rynkar på näsan och går hem och super sig fulla själva. Nästa gång kan det vara de som behöver hjälp

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-07-19 13:17
#4

Ja precis de rynkar på näsan, går till systemet och sitter hemma och super.

Men vad de glömmer då är att även de kan få alkoholproblem en dag, det kan fort gå utför för vem som helst. Men så kan det vara med endel sjukdomar också, folk tänker inte på att även de kan drabbas en dag.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-08-07 14:32
#5

Skrämande i alla fall då folk inte kollar upp, utan tar för givet att personen är onykter eller så.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-08-08 09:19
#6

Tror de flesta tar för givet att det är alkohol med i bilden, när någon ramlar ute. Det kan ju vara ett epilepsianfall, stroke, svimning av någon orsak.

Har ett svagt minne av en undersökning för många år sedan som gjordes av KS. Cirka 20 % av de som ramlade ute, var på grund av alkohol. Resterande 80 % var sjukdom. Så snacka om att folk har fördomar.

Kan inte svära på att procentsatserna stämmer helt, tror det var mellan 80 - 85 %, men helt säker är jag inte.

Men skrämmande siffror i alla fall

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
mona43
2009-08-08 11:32
#7

Det är nog säkert sant, att det är mera vanligt att det ligger en sjukdom bakom, eller en svimning, än just alkohol.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: