Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 2306 ggr
[per50]
2009-07-16 20:12

Anfall av blixtrande ljus

En del personer kan få epilepsianfall eller förlora medvetandet när de utsätts för vissa blixtrande ljus eller ljusmönster i det vardagliga livet.

Dessa personer kan få ett anfall medan de tittar på TV eller spelar vissa dataspel. Detta kan hända även om personen i fråga inte har någon medicinsk historia av epilepsi eller tidigare aldrig haft några epileptiska anfall.

Skriv gärna och berätta om just du har blivit drabbad

Texten är lånad från många olika ställen

Annons:
[per50]
2009-10-19 20:47
#1

Har du fått epilepsi av TV eller dataspel, skriv gärna och berätta hur du har blivit drabbad.

dukieee
2009-10-20 13:58
#2

Jag får ofta anfall när jag ser sport på tv. Dvs om jag kollar på en hockey-match eller en fotbollsmatch.

Vet inte varför det kommer just vid sport på tv och inte så ofta vid andra program

mona43
2009-10-20 14:25
#3

Kanske för att kameran fladdrar fort fram och tillbaka mellan spelarna, och ena stunden ser man spelarna nära, nästa en bit ifrån, för att i nästa ha svischat vidare.

Jag har inte epilepsi, men upplever textremsan före eller efter en film som jättejobbig, även snabbt tempo kan vara jobbigt, på vissa filmer svischar texten och bilden fram fort, får ont i huvudet och i ögonen av detta.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: