Annons:
Etikettmediciner-och-första-hjälpen
Läst 7151 ggr
[GeeGee]
7/10/09, 2:34 PM

Insättning av Gabapentin

Hej!

Jag började med Gabapentin igår och undrar om någon här äter eller har ätit dne medicinen. Isåfall undrar jag om ni märkte någonting i början när ni tog den.

För redan 1 timme efter att jag tagit en tablett igår så blev jag ostabil och fick snabba yrselkänningar. Idag när jag vaknade var jag fortfarande lie vinglig och mår även illa och har mycket ont i huvudet.

Jag har ej epilepsi utan äter medicinen pga neurologisk sjukdom. Men vet att Gabapentin används mycket vid Epilepsi så därför använde jag detta forum.

Börjar bli orolig att jag ska må så här dsåligt hela tiden för då kommerj ga inte våga köra bil och inte heller jobba =/

Annons:
mona43
7/10/09, 2:57 PM
#1

Hej GeeGee, känner inte igen den medicinen, men kanske någon annan här på sidan har erfarenhet av den, och kan hjälpa dej.

Jag har själv märkt att man kan få lite olika symptom när man börjar med en ny medicin. Det tar kanske lite tid innan kroppen vänjer sej med den. Men om det blir allt för svårt kanske du bör kontakta läkaren igen.

Detta hittade jag på sjukvårdsrådgivningen om biverkningarna:

En del personer som använder medicinen kan till exempel bli sömniga, trötta, nervösa, få minnesstörningar, koncentrationssvårigheter, svårt att sova, gå upp i vikt eller förlora aptiten. Andra kan få yrsel, huvudvärk, sura uppstötningar, bli illamående eller kräkas. Vissa kan drabbas av exempelvis okontrollerade muskelrörelser, ofrivilliga ögonrörelser, darrningar, dubbelseende, försämrad syn, talrubbningar, eller stickningar och domningar.

Hoppas att du snart får må bättre. Hör gärna av dej igen.

Kram! Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[GeeGee]
7/11/09, 12:14 AM
#2

Tyvärr verkar det inte som någon kan hjälpa mig med medicinen. Jo jag har testat många olika medicinerm en har aldrgi blivit så dålig så snabbt. Och det säger mig att den här medicinen verkar vara mycket stark. Im jag efter bara 2 tablett blir så yr så blir man lite fundersam =/

mona43
7/11/09, 1:01 AM
#3

Jo det kan jag förstår att du blir. Du kanke fick aldelles för stark dos? Om det känns för jobbigt får du nog prata med läkaren igen. Man skall ju inte behöva må hur dåligt som helst.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
7/11/09, 12:39 PM
#4

Hoppas du får hjälp med att börja må bättre snart! Man får vara så envis trots att man inte är så pigg, inte lätt minsann.Rynkar på näsan Det har också varit mycket mixtrande med mina mediciner emellanåt. Men nu börjar det lugna sej lite.

[GeeGee]
7/11/09, 2:55 PM
#5

Ja jag fick 300 mg och det var en låg dos enligt dem. Jag kunde sedan öka så att jag åt 2400 mg per dag. Det låter sjukt mycket tycker jag då jag fortfarande är ung, bara 19 år gammal.

Nu var min läkare på semester och återkommer inte förens om 3 veckor och sköterskorna brukar ju inte veta så mycket

[per50]
7/11/09, 3:02 PM
#6

Ojoj det låter mycket att du kan öka till 2400 mg per dag. Jag hoppas att du slipper ta så mycket.

Annons:
mona43
7/11/09, 3:35 PM
#7

Känner du dej lika dålig ännu? Det låter som mycket medicin, men om det är för jobbigt, måste du nog prata med en annan läkare i stället, denne kan ju läsa lite i din journal om han/hon inte känner dej sedan tidigare.

Håller tummarna för dej!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[GeeGee]
7/11/09, 11:29 PM
#8

Känner mig inte lika dålig längre som tur är. Men det oroar mig fortfarande att medicinen verkar vara så pass stark. Kan kära nu men är fortfarande lite ostabil. Känns som jag är lite uppe i det blå =/

[per50]
7/11/09, 11:36 PM
#9

Kroppen kanske har börjat accepterat din medicinen.

mona43
7/11/09, 11:49 PM
#10

Det låter bra att det är en liten förbättring, men du får nog köra extra lugnt om du känner dej ostabil. Vila dej extra mycket också, och sköt om dej ordentligt, nu när kroppen är så stressad av den nya medicinen.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Farwuq
5/10/11, 6:39 PM
#11

Jag stoppar också i mig Gabapentin mot neurologiska smärtor/sjukdom.

Jag tar nu 1500mg men det hjälper inte fullt ut utan det blir tolerans.

Så.. doktorn har sagt att jag gradvis kan öka till 2700mg.

Själv kan jag bli lätt snurrig av Gabapentin (som efter en starköl) annars inga vidare biverkningar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: