Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt och andra sjukdomar Att vara anhörig och vän Barn och vuxna med epilepsi Bemötande/behandlingar/forskning Djur med epilepsi Epilepsi förr och i andra länder Epilepsi i vardagen Epilepsi, fruktsamhet, graviditet Mätning av epilepsiaktivitet Om sajten ifokus Roliga filmer och historier Typer av anfall och vad utlöser nya? Tävlingar lekar och enkäter Vad är epilepsi Arbete, hobby och fritid Epilepsi filmer visar anfall Epilepsi i norden God mat för hälsan Klotterplanket - OT Mediciner och första hjälpen Presentation Regler på sidan Rättigheter och lagar i samhället Statistik Välkommen till epilepsi ifokus
Allmänt och andra sjukdomar

Nattens besökare!

2009-07-21 06:33 #0 av: LostHorse

..är jag!..-kan inta sova,hade kramper i benen-statiska som gjorde benen stenhårda,hemskt!  ..(har skiti i med. -ett tag-tyckte jag var för förkyld) -nu kommer "priset",he,he..

..satt o glodde på Tradera en stund,maken sov gott för engångs skull!

Han har verkligen vart duktig denna månad,tänker på hur mycket jag älskar min guuube!

Tryggt o ha en redi livskamrat,saknar en "nattatråd"!!..-Per o Mona!!..som man kan slinka in på,när bena eller armarna värker..eller nåt annat värker..,själen kanske..va tror ni?

nä ..skall försöke krype ner i bingen igen!..GONATTI!!,go vänner!! ..syns o hörs i morgon!

kram ella /Lost Horse

Anmäl
2009-07-21 10:29 #1 av: Tatsja

Försök att sova gott. Jag gick upp när du gick och lade dig.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Anmäl
2009-07-21 12:58 #2 av: mona43

Ja en sådan tråd kan säkert vara behövlig, skall höra med Per hur vi får till den. Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Anmäl
2009-07-23 23:37 #3 av: mona43

Kom gärna med flera tips på saker ni saknar. Glad

"Ingen är felfri"

Anmäl
2009-07-27 14:05 #4 av: mona43

Jättejobbigt när det bråkar i benen, jag kan också få kramper i benen eller fotlederna speciellt nattetid, och det gör så himla ontSkrikandes

Sedan när det gått över är det ömt och lite svullet. Myrkrypningar i benen är också jobbiga, man dansar tango med benen i sängen hela tiden, oftast är det bäst att stiga upp och röra på sej.

"Ingen är felfri"

Anmäl
2009-07-28 10:11 #5 av: Tatsja

Tangodansen känner jag så väl igen. Då ger jag upp och går upp. När jag fått kramp, så har jag en smärtsam fläck på utsidan av låret. Finns även andra ställen, men den är värst.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Anmäl
2009-07-28 11:30 #6 av: mona43

Ja denna tangodans är inte rolig.

"Ingen är felfri"

Anmäl
2009-07-28 22:28 #7 av: mona43

Föresten hur gick det med din gubbes födelsedagsfirande LostHorse? fick han någon festig överraskning Glad

"Ingen är felfri"

Anmäl
2009-07-30 02:57 #8 av: LostHorse

Ja,-vi hade trevligt!..tur att man har kärleken..

...,men nu vi får sitta utan en del av medicinen,till nästa vecka..pga läk.har sem.!

..(min man får viss med.veckovis),vet du..o jag glömde påminna honom om att kolla upp med sin läk.

..-jag börjar bli för trött,av det här.. (o ligga på gubben så han inte blir utan med. hemma),så snart går jag ut o köper "skiten på gatan",...

-en annan behöver ju också!!?..."lite semester"..och det borde man väl få-utan avlastning o assistans som man är..

Kan man gå på sem utan att kolla att anhöriga inte lider "helvets olika kval,hemma"..ja- då har man nog is i magen,nä vecken vecka..

...-här kommer ingen o sova-tills den läkarn dyker upp igen,man kan ju inte bara ge halva medicin-ransonen..-sjukt!

Anmäl
2009-07-30 03:45 #9 av: mona43

Oj det låter inte bra. Vad oansvarligt av läkaren, men ganska typiskt också, han har nog ett helt isberg i magen Skrikandes

Kanske en annan läkare kan fixa det i stället, som kan läsa på i hans journal? Det kan ju inte vara bra att han går utan endel av sin medicin så länge, det blir ju ohållbart för er båda.

Hoppas ni får en lösning snarast, så inte du riskerar att bli rejält sjuk på kuppen, att ständigt vara på spänn och orolig är omänskligt.

Styrkekramar till er! 

"Ingen är felfri"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.