Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 1119 ggr
LostHorse
7/21/09, 6:33 AM

Nattens besökare!

..är jag!..-kan inta sova,hade kramper i benen-statiska som gjorde benen stenhårda,hemskt!  ..(har skiti i med. -ett tag-tyckte jag var för förkyld) -nu kommer "priset",he,he..

..satt o glodde på Tradera en stund,maken sov gott för engångs skull!

Han har verkligen vart duktig denna månad,tänker på hur mycket jag älskar min guuube!

Tryggt o ha en redi livskamrat,saknar en "nattatråd"!!..-Per o Mona!!..som man kan slinka in på,när bena eller armarna värker..eller nåt annat värker..,själen kanske..va tror ni?

nä ..skall försöke krype ner i bingen igen!..GONATTI!!,go vänner!! ..syns o hörs i morgon!

kram ella /Lost Horse

Annons:
Tatsja
7/21/09, 10:29 AM
#1

Försök att sova gott. Jag gick upp när du gick och lade dig.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
7/21/09, 12:58 PM
#2

Ja en sådan tråd kan säkert vara behövlig, skall höra med Per hur vi får till den. Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
7/23/09, 11:37 PM
#3

Kom gärna med flera tips på saker ni saknar. Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
7/27/09, 2:05 PM
#4

Jättejobbigt när det bråkar i benen, jag kan också få kramper i benen eller fotlederna speciellt nattetid, och det gör så himla ontSkrikandes

Sedan när det gått över är det ömt och lite svullet. Myrkrypningar i benen är också jobbiga, man dansar tango med benen i sängen hela tiden, oftast är det bäst att stiga upp och röra på sej.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
7/28/09, 10:11 AM
#5

Tangodansen känner jag så väl igen. Då ger jag upp och går upp. När jag fått kramp, så har jag en smärtsam fläck på utsidan av låret. Finns även andra ställen, men den är värst.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
7/28/09, 11:30 AM
#6

Ja denna tangodans är inte rolig.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
7/28/09, 10:28 PM
#7

Föresten hur gick det med din gubbes födelsedagsfirande LostHorse? fick han någon festig överraskning Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

LostHorse
7/30/09, 2:57 AM
#8

Ja,-vi hade trevligt!..tur att man har kärleken..

…,men nu vi får sitta utan en del av medicinen,till nästa vecka..pga läk.har sem.!

..(min man får viss med.veckovis),vet du..o jag glömde påminna honom om att kolla upp med sin läk.

..-jag börjar bli för trött,av det här.. (o ligga på gubben så han inte blir utan med. hemma),så snart går jag ut o köper "skiten på gatan",…

-en annan behöver ju också!!?…"lite semester"..och det borde man väl få-utan avlastning o assistans som man är..

Kan man gå på sem utan att kolla att anhöriga inte lider "helvets olika kval,hemma"..ja- då har man nog is i magen,nä vecken vecka..

…-här kommer ingen o sova-tills den läkarn dyker upp igen,man kan ju inte bara ge halva medicin-ransonen..-sjukt!

mona43
7/30/09, 3:45 AM
#9

Oj det låter inte bra. Vad oansvarligt av läkaren, men ganska typiskt också, han har nog ett helt isberg i magen Skrikandes

Kanske en annan läkare kan fixa det i stället, som kan läsa på i hans journal? Det kan ju inte vara bra att han går utan endel av sin medicin så länge, det blir ju ohållbart för er båda.

Hoppas ni får en lösning snarast, så inte du riskerar att bli rejält sjuk på kuppen, att ständigt vara på spänn och orolig är omänskligt.

Styrkekramar till er!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

LostHorse
7/30/09, 6:01 AM
#10

…Jag blev ju rejält sjuk för drygt ett år sen-försökte rätta till allt..det är ju rätt mycket man bygger upp som lite udda boende ,i eget hus på liten ort,dessutom var ju folk motsträviga..

-de hade ju också haft en lång tid av oro,där de dessutom blev mot sin vilja inblandade i en slags "lojalitetskonflikt",på kuppen!

En dag,när vi besökt ridhuset,sa jag till maken min,"-Jag kan nog inte klara o andas ,många minuter till..kan du ringa efter en Ambulans?

Jag tänkte-"-Nu dör jag här,mitt i skogen -me en gubbe som behöver själv hjälp när han bara skall ringa Apoteket..

..när han blivit bollad runt,med en mobilkontakt så gott som obefintlig,hörde jag honom säga;..

.."de vill att jag pratar med  sjukvårdsupplysningen,men det är 40 min kö..kan du vänta så länge?"..

..jag svarade;"..orkar inte prata,BEGÄR AMBULANS!!-SÄG-.. JAG EJ ORKAR ANDAS SJÄLV!.."

.. kom ihåg jag tittade på hunden som satt bakom mig,o visste jag skulle…-jag bara visste det-lustig nog var jag inte rädd,bara ledsen o tyckte det var jobbigt.."allt  i onödan"-tänkte jag..

..ambulansen kom,-jag hade tur ,två underbart kunniga ,RÅKADE!?..vara,just i närheten(därifrån minns jag ej,så mycket)

..mer än benen skakade av kramper i ambulansen, o att killen frågade om han kunde lägga ramlösan emellan benen på mig-jag orkade ju ej hålla den själv…

..sen låg jag på HIA i Växjö ett tag,sen kom min trogne gubbe o hämtade mig!

De påstår att ett ormbett utlöste det,men läk på hia,sa sen att jag varit så nedgången o uttorkad så ,det var därför jag kollapsat,

..inte vet jag vi har ju ormar själva i hagarna o stenrören-men jag får bara blåmärken,inget annat,fast epsingarna på våren ofta bits..har aldrig blivit sjuk av dem,fas jag fått upp till tre bett på en dag!

De ligger ju o simmar i vatendrag o bevattnings-anläggningar,den enda som skule kunna bli dålig är hunden-där är jag enormt petig!

Vår doktor är nog,inge fel på vet du,men han förstår nog ej fortfarande vad medicinen gör för  gubben-han bir helt ifrån sig-han får hjärnsläpp helt enkelt,så (enkelt är det) ..utan!

Jag fatta inte heller varför?!..de fungerar,egenligen..de bara gör det,utan är kaos!

Sen finns ju en tendens hos alla oss homosapiens-…själv-medicinering,det är ju lagligt,men dumt-men nu sover han,i alla fall..o imorgon är det etter värre!

Så nu ångrar jag-att jag "släppte på alkoholreglerna"-på födelsedan,men han fyllde ju 55-dumt gjort!….men vem visste att medicinen ej skulle komma som vanligt i slutet av den veckan..?!

..så länge han äter dem,är han aldrig sugen på något-skönt nog!

Tack för ni ,bara orkar bry er-det är enormt stöttande för oss..kramar till ER ALLA!!

ella/Lost Horse

Upp till toppen
Annons: