Annons:
Etikettpresentation
Läst 3071 ggr
linhof
5/24/09, 4:38 AM

hejsan hoppsan

hej Glad 

får väl presentera mej…

jag heter Linda, är snart 36 år, har 4 galna ungar o en halvtokig man Flört

Jag har inte epelepsi men jag har adhd istället… det både räcker o blir över om nån skulle vilja ha en släng..

 När det gäller epelepsi, så det närmaste jag kommit live är feberkramper på mina barn…o nån annan konstig variant på gubben min….

Under min adhd utredning så fick jag göra ett EEG….

När allt var klart så frågade hon mej om jag var på väg o somna en stund? öööh! va? nää knappast sa jag, jag var ju fullt upptagen med att ligga stilla o inte röra mej…

men i allafal…. då (när hon trodde jag somnade) måste hjärnaktiviteten gått ner…eller?

har skojjat med min vän om att  jag fick flatline på skallen…hehe. fast just nu känns det kanske inte lika kul…. jag vet däremot att hon som gjorde testet hummade o rynka på pannan ett par gånger…. Men nåt resultat har jag inte hört talas om…. får nog ringa o kolla hur det var…

Sorry för mitt pladder… klockan är 02.35 på natta o min hjärna tänker inte alls just nu…

Så håll till godo Glad det var väl lite flum om och från mej

kram Linda

Annons:
mona43
5/24/09, 12:54 PM
#1

Dit flumprat är bara trevligt man blir glad! Skrattande Min äldste son håller på att utredas för ADHD, han har redan asbergers syndrom också. Han är också vaken mycket på natten.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
5/24/09, 1:13 PM
#2

Jag håller med förgående talare, lite flumprat är bara trevligt Skrattande

linhof
5/24/09, 7:18 PM
#3

Va trevligt Glad flumprat är jag bra på… *s*

#1 hur gammal är din son? vaken på natten eller totalskev dygnsrytm är nog typiskt för oss med npf…. antingen så sover man väääldigt mycket o e trött jämt. Eller så sover man inte alls Flört

Tänkte på en sak… det här med Epelepsi… hänger det ihop med andra problem/sjukdomar så som Aspergers ofta hänger ihop med adhd och autism? om ni förstår va jag menar?

mona43
5/24/09, 10:22 PM
#4

Min son blir 16 år i höst. Han vänder hur lätt som hellst på dygnet när han är ledig från skolan. Vanliga vardagsnätter kan man höra honom tussa runt i sitt rum och på toan både ett och två på natten.

Han har klumpig motorik, klampar när han går och stöter emot möbler och annat, pratar för sej själv och väsnas så det hörs i hela huset.

Han vill gärna dricka en massa på kvällen, vill gärna ta med sej vatten i flaskor till sovrummet, detta försöker vi stoppa, eftersom han får springa på toan hela tiden på natten.

Han kan sitta och jäspa i tevesoffan, men inte är han trött säger han, fastän han nästan håller på somna endel gånger. Han blir ofta fnittrig och busig på kvällen, jättepratsam och sprallig då vi vuxna är trötta.

På morgonen är han ofta oerhört trött och seg och tyst, kan sitta och snarka när han skall äta frukost. När han är ledig vill han sova så länge det går, men är minst lika trött i alla fall dagen därpå. Sömnen har alltid varit ett kapitel för sej för honom.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
7/11/09, 7:31 PM
#5

Hej  linhof!

Sänder här en sommar hälsning och undrar om allt är bra med dig.

linhof
7/12/09, 12:28 AM
#6

åh! Hej per Skrattande tack så mycket o hoppas ni får en härlig sommar ni med Glad

Det är bra med mej men jag har jobbat mycket extra det sista…. vikariebrist o tung vårdbelastning… så jag har inte vart sådär jättehängiven iFokus det sista… men snart har jag semester o ska vädret fortsätta som det är här lär jag hänga här inne dagligen Flört

Hur är det med er?

Annons:
[per50]
7/12/09, 1:00 AM
#7

#6  

Jo då ,det är ganska bra, har semester just nu.

mona43
7/12/09, 1:30 AM
#8

Vad skönt för dej att få semester då du jobbat mycket. Annars blir det samma här också, vi tar det ganska lugnt och åker nog till stugan ett par dagar emellanåt. Glad

Vi får hålla tummarna för bättre väder. Annars är du så välkommen att komma in och hälsa på här hos oss. Skrattande

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

LostHorse
7/22/09, 3:53 AM
#9

Välkommen linhof!!

-skrattade lite när du berättade,om EEG;n..de sa samma sak till mej,typ;"-går du på tung lugnande medicin eller så,he,he.." ..

…Hmm.det är säkert fel i hjärnan…. ,nånstans!!..(skojar!)

Har själv me,…(o gubben)-ADHD..o här törs en ju knappt besöka ortens apotek..när det är dags att hämta sin "månadspåse".

Dessutom har vi så hemska mediciner pga hjärnskader o annan skräp,så jag törs inte tänka på´t.

När jag varit (-blitt riktigt dålig)..uttröttad-så skämsigen har jag tom pinkat ner mig-när jag fått kramper nattetid,tur att en har en sådan gubbe.. som begriper!

Det är svårt me hjärn-besvär,usch vilket elände vi hade-innan vi fick mediciner som vår toppen doktor så fint,o med mycket tålamod-lät oss prova ut!

Vi har sammanlagt så mycket konstige diagnoser-så en skulle väl täcke  flere sider …men här!!!..- känner vi nog mest igen oss,ibland andras besvär!!

Vi har verkligen trälat med dampen,om du undrar över nåt-vi är rätt öppna,för vi har inte tjänat på o smyge med våra besvär,det var bättre att "gå ut"-för mensker de snackar så mycke skräp endå!!

Kram Lost Horse

linhof
7/22/09, 2:54 PM
#10

#9 tack Glad det där med att kissa på sej känner jag igen faktiskt…fast för min del är det väl för att jag glömmer bort att gå på toa….men nog e det pinsamt. Som tur är har det bara hänt hemma…än så längeSkäms

fick faktiskt svar på eeg för inte så länge sedan: "det var inget som vi inte förväntade oss" ööööh? jaha? o va betyder det då? det var som det skulle…enl. ssk….som de förväntade sej…men vad de hade förväntat sej kunde hon inte svara på…

*fniss* vården e konstig ibland….

LostHorse
7/23/09, 12:17 AM
#11

Ja,de är så kryptiska,ibland-så man lätt..börjar inbilla sig saker,men som patient är man så "taggad",så man hör lixom varenda ord-man ska inte!!..-ta allt !!..

..på blodigt allvar,sköterskan kan också haft en "andefattig",dag  precis som vem som,så oroa dig inte-hon var nog bare trött i huvudet!

kram ella/Lost horse

linhof
7/23/09, 5:13 AM
#12

hehe….tja, jag känner mej som vanligt….så normal kan ja juh inte vara Flört

mona43
7/23/09, 5:20 AM
#13

Ja vården är en lustig inrättning det. De får väll någon form av arbetsskada kanske? Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
7/27/09, 2:07 PM
#14

Hur är det annars med dej och familjen linhof?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
7/27/09, 7:59 PM
#15

tjoho Skrattande jo här är bra… vi har semester o har åkt ner till skåne för o hälsa på våra mkt goda vänner… solen skiner o ja har någorlunda koll på mina tankar Flört

Hur är det me er? har ni haft eller har ni semester nu? har ni planerat nåt särskilt? vi har inte planerat mer än så här…. sen skall vi bara njuta av att vara lediga hemma :)

[per50]
7/27/09, 8:08 PM
#16

Jag har precis börjat arbetsträna igen efter tre veckors semester, första dagen idag. Vi har varit endel i stugan och grillat och umgåtts. annars bara tagit det ganska lugnt.

linhof
7/27/09, 8:13 PM
#17

det låter härligt Skrattande hoppas verkligen att det kommer fungera bra för dej Per….

kram till hela familjen från mej Glad

[per50]
7/27/09, 8:17 PM
#18

Jo det går ganska bra, då man får ta saker i sin egen takt. Glad

mona43
7/27/09, 8:53 PM
#19

Ja vi har varit i stugan i peroder de här veckorna som Per berättar, nu jobbar ju han, men det kanske blir någon tripp till stugan igen eller så, vi tar dag för dag får man se.

Barnen börjar bli rastlösa nu, den äldste sonen  vill inte börja skolan igen, han vill i stället sova länge på morgnarna, den yngste sonen han längtar till skolan, och springer upp ganska tidigt. Lisa skall börja i 6 års verksamheten, så hon ser fram emot att få börja skolan, hon är ganska rastlös hon med.

Hur är det med dina ungar, håller de också på riva huset av all ratlöshet? Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
7/29/09, 3:26 PM
#20

river huset gör de jämnt…. mina huliganer Flört

min stora (kevin) har blivit så lugn nu det sista…. han lullar bara omkring…o bråkar konstant me 2an (totte) Fast det är väl så när man e 14 år… Totte märks det på att han e ledig… han har redan vart nere i en dipp…o e på väg uppåt….lite föör mkt upp Obestämd

o 3an (felix) är hyper…o hyper hela tiden! o tar livet av mina hjärnceller tror ja….

o lillfisen Tuva. Tja, hon e som flicker på 5 år e mest Skrattande 

Ja tror att alla utom felix längtar till skola o dagis…o ja längtar till jobbet Flört

Annons:
[per50]
7/29/09, 3:45 PM
#21

Ja detta känner man igen, de klättrar nästan på väggarna här, vi får vila oss när skolan börjar. Skrattande

mona43
7/29/09, 5:29 PM
#22

Det skulle nog fungera bättre om de hade skola året runt, eller i alla fall ett par dagar i veckan på sommaren Glad

Andreas skall börja i särgymnasiet i höst, han vill inte göra det säger han, jag kommer att vägra! Han hatar det som är nytt så det går säkert bra tillslut, det brukar det göra Glad

Ja Lisa hon är som småflickor är mest, och har ett oerhört överseende med sina bröders härjningarGlad Bara hon kan pyssla med att rita och leka med sina mjukisdjur så är hon ganska lugn, men vissa dagar är det mycket, NEJ jag vill inte! Som lilla damen sägerGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
7/31/09, 3:09 AM
#23

Per: hehe…ja vi får nog vänta tills dess Flört

Mona: ungefär som här då….förutom att vår sessa e ett yrväder hon me! Men hon har ju o brås på…. Flört

mona43
7/31/09, 3:29 AM
#24

Hihi det är full rulle då hos dej då Flört Jo Lisa kan härja vilt också emellanåt, på kvällarna härjar de så hela kvarteret skakar till när de busar, springer och fnittrar. Lisa somnar snabbt då hon lägger sej, men Andreas är en nattugga.

Min yngste son Markus kan bli strulig en stund på kvällen, men sedan blir han heltrött och vill helt sonika bara lägga sej.

Ja de har sina "hyss" för sej men man älskar dem ändå Kyss

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
8/7/09, 2:07 PM
#25

Hoppas allt är bra med er alla! Här lyser solen, det känns skönt man får hoppas att helgen blir solig och fin i hela landetSkrattande

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
8/8/09, 2:46 AM
#26

tjena! Glad

Jodå, här e det bra…var väldigt skönt att komma hem.

Har fullt upp dock så ja ska vara glad jag hinner gå på toa Flört

Imorgon ska hela familjen på möhippa o svensexa! Förvånad Kommer gå lugnt till… men vi kommer ha fullt upp hele dan…. senare i veckan ska jag öva på bruduppsättning och brud make-up…..

mona43
8/8/09, 2:52 AM
#27

Ska ni gifta er eller? börjar nog bli trött och mera trög i huvudet än vanligt Skäms Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
linhof
8/8/09, 9:58 PM
#28

hehe…. nä inte vi! det räckar att vi gift oss 2 ggr me varann Flört

men kompisar till oss Glad

mona43
8/8/09, 11:56 PM
#29

Hihi jaha då förstår jag Glad Men det låter roligt i alla fall.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
8/9/09, 2:11 AM
#30

ja roligt va det Skrattande

vi plockade först tjejjen…o lämna över henne i killarnas våld…o killarna tog killen…o dumpa han i tjejjernas våld Flört

körde runt me dem en stund i 2 olika bilar o möttes sedan upp vid ett jättemysigt ställe där man kan grilla o spela brännboll och leka… så det gjorde vi från 12.00 till 19.00 ungefär Skrattande

Och jag har fått en redigt grann solbränna….ser ut som ett stoppljus!Förvånad

mona43
8/9/09, 2:51 PM
#31

Det brukar bränna ordentligt, usch lilla gumman Flört Men huvudsaken att det var kul för alla.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
8/9/09, 3:00 PM
#32

jätteroligt hade vi hela familjen Skrattande utom Kevin för han stanna hemma…. men konstigt nog känns det inte att jag bränt mej….

LostHorse
8/9/09, 3:26 PM
#33

Tur att det finns mensker med Damp,hehe..då händer det saker!

Skrattande kram ella

linhof
8/9/09, 5:57 PM
#34

#33 jamen visst e det så! kram tbx Glad

Annons:
LostHorse
8/9/09, 7:50 PM
#35

..he,he!..du o jag(pantertanterna)Cool-kanske slå våre påser ihopa o "öppna eget",..vi är ju "exerter"-på adhddampoalltingannat!!Flört..he,he!!

kram ella

p.s..så "slipper vi Moa o Per" me´Oskyldig..he,he..d.s

mona43
8/9/09, 9:13 PM
#36

Host, flämt ! Förvånad plarerar ni att överge oss?

Men det blir nog lite svårt att slippa oss ändå, vi hänger med dit också Flört

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
8/9/09, 9:28 PM
#37

hahaha! ni e la för roliga! Skrattande

mona43
8/9/09, 9:36 PM
#38

Skrattande Hihi lite skoj, bus och skratt förlänger livet sägs det ju!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
8/9/09, 9:40 PM
#39

jaaa.jooo iof…Flört

LostHorse
8/10/09, 12:21 AM
#40

Vi får väl "bege oss",hele gänget då..he,he!Skrattande

..Ja,de är skönt ,när man kan skoja lite,allt blir lite lättare då!

kram ella Flört

mona43
8/10/09, 1:44 AM
#41

Ja livet blir för tråkigt annars om man inte kan klämme in lite tokigheter också Flört

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
[per50]
9/14/09, 1:55 AM
#42

Jo lite tokigheter piggar upp en, eller hur mina damer

mona43
9/14/09, 1:57 AM
#43

Skrattande Tacka för det!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
9/14/09, 2:06 AM
#44

jupp det gör det Skrattande

vilka fina profilbilder ni har Per o Mona!!! Glad

[per50]
9/14/09, 2:10 AM
#45

Vi bockar och bugarSkrattande

mona43
9/14/09, 2:13 AM
#46

Skäms hehe, man tycker att man ser hemsk ut!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
9/14/09, 2:15 AM
#47

Mona: du är jättefin på bilden! tro inget annat…

Per: vassego Glad

[per50]
9/14/09, 2:15 AM
#48

Jag ser bra ut, men Mona ser hemsk ut Flört

Annons:
mona43
9/14/09, 2:16 AM
#49

Skrikandes

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
9/14/09, 2:27 AM
#50

Men PER!!!! Skrikandes

mona43
9/14/09, 2:29 AM
#51

Retsticka SkrikandesFlört

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
11/14/09, 10:25 PM
#52

Hej linhof!  

Hur är det med dig och dina barn?

linhof
11/16/09, 12:28 AM
#53

hallo Per Skrattande

jooo det är väl sådär… jag har vart vrålförkyld o hostig ett par veckor och barna är väl som barn e mest…

det har vart lite turbulent med våra 2 små pojkar :/ särskilt pojken som är bippo.

Själv så har jag hamnat i nån anti svacka och känner mej mest bara på tvären Obestämd Det finns juh en gräns på hur mycket man klarar…. Vi har ansökt om en stödfamilj men det ska ju utredas hit o dit innan man kan få den möjligheten. Sedan har vi fått veta att pojkens "special"skola skall from hösten inte ha högskoleelever längre… vilket gör att vi har lite svårt att se ljust på nästa år då han inte får gå kvar där utan skall tillbaka till "vanlig" klass igen…. vilket kommer att fungera… skitkasst antagligen. Vi är lite skrajja att det skall bli som innan han hamna i den skola han är i nu.

Den "vanliga" skolan är inte direkt välutrustade till att ta hand om barn med vissa sjukdomar/handikapp. så det gnager väl lite…

Flåt att ja spyr ur mej… men hur mår ni?Glad

mona43
11/16/09, 8:56 AM
#54

Hejsan! Kanske han kan få en elevassistent på skolan? Min äldste fick det, och det fungerade mycket bättre då.

Här är vi också vrålförkylda nu, men det är ju den årstiden så.

Ingen fara, på den här sidan får man "spy" ur sej det som är jobbigtGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
11/16/09, 6:29 PM
#55

Hej goa Mona Skrattande

vi kämpade i nästan 2 år för o få det men skolan vägrade, för nyborg (skolan han går på nu) fanns juh… och det resulterade till att han inte kunde vara i klassrummet med de andra, han förstörde saker hej vilt, han slogs o skrämde skiten ur de andra barnen.

Det sista så hade han 2 vuxna med sej konstant, han fick inte lov att lämnas ensam…. han var farlig, främst för sej själv men oxå för andra.

Jag hoppas verkligen inte att det hamnar ens i närheten av detta igen för det klarar jag inte av Rynkar på näsan

Den vanliga skolan undviker elevassistenter så mycke de kan…särskilt i högstadiet. vännens pojk som har kombinerad adhd fick ingen hjälp alls när han började 7:an…

Annons:
mona43
11/16/09, 8:14 PM
#56

Genom olika lagar har man all rätt att få en assistent till sitt barn, men som liten människa är det svårt att bråka emot dem på kommunen, de vet ju sina kryphål, man skulle behöva ha en egen advokat egentligen Skrikandes 

Efter mycket om och men fick jag en elevassistent till min son i högstadiet. Har ni hjälp genom BUP eller barnhabben?

De kan skriva intyg på diagnosen och poängtera starkt för att han skall ha en assistent. De kan hjälpa till att trycka på hos kommunen, ofta vet de ännu mera vilka vägar de skall gå för att få bästa resultatet också.

Om inget hjälper ändå, sök upp din lokala tidning, då skal du se att saker och ting händer när alla får veta hur det ligger tillFlört

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linhof
11/16/09, 9:14 PM
#57

Vi har bara Bup…han har "fel" diagnos för att få hjälp på andra instanser… o bup ger ja inte sååå mycke för Obestämd men ett intyg därifrån kan juh va bra o ha när han kommer till vanlig klass… om inte den nuvarande skolan fixar det INNAN han går tillbaka Skrattande

jaaa lokaltidningen e bra…. fast så drastisk behöver ja inte bli tror jag Flört räcker nog bara med att få dem att minnas hur det va då… o så vill de nog inte ha det igen… det kostade dem mer än va de hade tänkt eftersom det i slutändan blev 2 personal istället för en Flört

Jag skall väl inte måla fan på väggen än… vi e juh inte där än o det är i alla fall ett halvår kvar. Mycke kan hända till dess Skrattande

mona43
11/17/09, 12:10 AM
#58

Du får påminna dem ordentligt ifall de har glömtGlad

Det är bra att vara ute i god tid ibland Flört

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: