NEJ... inte det också!!!!! Ja, det var min första reaktion.
Nu har det gått en tid och visst jah känner en viss oro också, men försöker ta det lungt.. ställa mig "sunt" till denna nya "sjukdom"... Men visst funderar man; kommer jag kunna fixa detta också? Kommer vi att kunna ha kvar vår kolonilott? Kan jag fortsätta med kattutställningar? Kommer jag kunna köra bil igen??
Men mycket TACK, vare Er här.. har jag läst en hel del artiklar o inlägg... så även om jag känner en viss oro så tror jag nog att jag fixar även detta.
Jag behöver INTE ställa om mitt liv (igen), bara tänka lite extra mycket på vad jag egentligen utsätter mig för och sen ta det lite lugnare...
Men samtidigt är jag lite rädd för att någon "riktig" reaktion har jag inte haft ännu... Mycket pga av allt som hänt under alla år (mycket som kommit slag i slag känns det som...), men framför allt just nu är min kropp och mitt huvud är fullt upptagen med att läka och fundera över; bilolyckan jag hade i mars i år. Jag har bara en skada egentligen (fysisk i alla fall)... men den är svårläkt... Men det får bli en annan gång jag berättar om den.... Men vill ni ändå veta lite; så läs min blogg (gå in på min personlig sajt här på ifukos).
Så Mona, jag får nog återkomma till den frågan lite längre fram...
Men troligen så kan personalen på Nevrologen på mitt sjukhus "läsa" sina patienter ganska så bra... En sjuksyster "läste" mig, satt o pratade med mig en liten stund och hörde troligen min oro... så hon frågade om jag ville träffa deras kurator??? Min första tanke var; Nej, tror inte det... (har tyvärr inte de bästa erfarenheten av dessa...), men efter en liten stund så tänkte jag annorlunda... Till saken hör ju nu; Semestertider (fick ju min diagnos i juni ca 9 dagar före midsommarhelgen), så jag tackade ja, till detta trots allt. Både kuratorn och jag vet att när hon väl hör av sig så kanske det inte är direkt aktuellt... Tid har runnit under broarna så att säga...
Men en posetiv sak kan jag berätta; en av alla mina nya vänner genom vår xerxex (Norsk Skogkatt).. Tyckte nu att; nu skulle hon och de andra i den lilla "familj" vi är (vi är en liten grupp i den stora gruppen som kallar oss för "La Familiga"..) läsa in sig på just EP. så att jag skulle kunna vara "trygg" och kunna fortsätta med utställningar, resor... tillsammans med dom även fortsättningsvis. Vad svarar man på en sån sak... Har bara känt dessa goa människor i 2 och halvt år. Man känner sig ibland som en halv människa, men med sådana här vänner VÄXER man rejält.
Sommarkramar Jane