Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt och andra sjukdomar Att vara anhörig och vän Barn och vuxna med epilepsi Bemötande/behandlingar/forskning Djur med epilepsi Epilepsi förr och i andra länder Epilepsi i vardagen Epilepsi, fruktsamhet, graviditet Mätning av epilepsiaktivitet Om sajten ifokus Roliga filmer och historier Typer av anfall och vad utlöser nya? Tävlingar lekar och enkäter Vad är epilepsi Arbete, hobby och fritid Epilepsi filmer visar anfall Epilepsi i norden God mat för hälsan Klotterplanket - OT Mediciner och första hjälpen Presentation Regler på sidan Rättigheter och lagar i samhället Statistik Välkommen till epilepsi ifokus
Djur med epilepsi

Har hundar kortare liv?

2009-05-05 21:01 #0 av: mona43

Lever hundar med epilepsi kortare liv, trots medicinering?  Berätta gärna om era erfarenheter.

Skriven av mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Anmäl
2009-05-06 12:52 #1 av: Hasse_A

Hej Mona.

Jag har en hund som är på sitt 12 år,han har epilepsli anfall ca 3-4ggr om året så det svarar nog på din fråga. Han är en blandras,visst är det otäckt när det kommer fast det kan man inte göra så mycket åt annat än medicin. Han tycket dock att vi är några väldigt smarta människor som har kommit på iden att ge honom godis både morgon o kväll.Så var inte orolig över att hon får ett kortare liv.

Han är dessutom en stor hund ca 40kg.

Som medicin får han Fenemal Recip 2x100mg.

Anmäl
2009-05-06 18:13 #2 av: mona43

Vad bra att medicinen går ner med något gott till. Förstår att han tycker ni är oerhört snälla och kloka som är så generösa med godis.Skrattande

Trevligt också att höra att hundar kan leva ett långt och bra liv med medicinering mot sin epilepsi.

"Ingen är felfri"

Anmäl
2009-06-07 01:28 #3 av: mona43

Puttar upp Glad

"Ingen är felfri"

Anmäl
2009-08-08 13:03 #4 av: mona43

Någon som har egen erfarenhet av hundar med epilepsi? och kanske vill berätta om något de varit med om, eller hört andra berätta.

"Ingen är felfri"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.