Vi bad också om assistans/ledsagning så sambon skulle kunna vara "själv" och komma ut. Under ett år så hade han nya anfall och föll dagtid rakt ner där han stod. Men han fick inte LSS, hemtjänst kunde han få, men hemtjänstchefen vile det inte för deras personal kan inte epilepsi och deet kan ta lång tid innan någon kommer om han larmar.
Då bad vi landstinget om larm så jag kan lämna lägenheten och veta att om han faller och får anfall så larmas det och han vet att jag har max 30min resa hem. Men icke... larm kunde han få som larmade vid anfall i sängen, fast den modellen passade inte till vår säng. Det fanns ett annat på marknaden som passade och som registreade om han föll men det kunde han inte få. Vi bråkde i 6 månader om detta och en från företaget som säljer larmen ringde och hjälpte oss men inget funkade.
Landstinget tyckte han skulle ha ett larm med knapp, men har han anfall kan han ju inte larma själv...
Var flera gånger jag vaknade av en stor duns, då hade han ramlat vid anfall, några gånger kom jag hem efter att ha varit på ica i närheten då hade han fått anfall och ramlat. En gång hade han burit vatten i en tillbringare och låg på golvet i allt vatten och krampade.
Men nej ingen hjälp... nu funkar han bättre på medicinen och har bara anfall i säng/soffa än så länge. Tycker det är fördjävligt att man inte kan få vara trygg i sitt egna boende