Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 1562 ggr
mona43
2009-04-30 23:39

Är du stressad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gör ett stresstest

I detta test kan man få en snabb överblick av graden av stress i sin egen vardag. Testet består av tre delar och beskriver graden av krav som man själv eller andra ställer, möjligheten till egen kontroll och hur gott skydd man har i form av sociala relationer. De tre faktorerna spelar tillsammans en roll för hur stressad man blir. Testet är en möjlighet att skaffa sig en första insikt om hur mycket man själv är påverkad av stress.

Stressad, testa dej här

 Foto Free digital photos

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
2009-06-17 20:59
#1

Stress kan vara en bidragande orska till bland annat  epilepsianfall,

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-08-07 14:36
#2

Det har visat sej att stress kan utlösa epilepsi, men även sömnbrist kan bidra mycket, så är man stressad och trött så blir risken ännu större. Det är individuellt hur man reagerar också. Man är olika känslig för olika saker.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

LostHorse
2009-08-07 22:43
#3

JA,jag blir stressad..lite..svårt o orientera sig på ep-fokusFlört..tex,he,he..!!

..nä,jag bara skojar,-idag har jag varit så trött,skulle tex gå o hämta nåt(för tusende gången)-o blir ståendeObestämd ,o frågar mig själv-vad gör jag??-helt slut i bulan,alltså,jättejobbigt!!

kram ella/Lost Horse

mona43
2009-08-07 23:48
#4

Ja det där känner man igen, man är gaggig som en 100 åring, springer en massa hit och dit i onödan.Skäms

 När Per känner av sin epilepsi glömmer han vad han pratar om och och vad han skulle säga, det blir kaos i bulan helt enkelt Skrattande

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: