Annons:
Etikettbemötande-behandlingar-forskning
Läst 3414 ggr
[per50]
2009-05-11 20:44

Aldrig densamme

Den 26 oktober, 2005, träffades Tommy Wedegren, värnpliktig bevakningsgruppchef, i huvudet av ett skott från en Ak 5. Under två år vårdades han intensivt på olika sjukhus. Pappan Kent berättar om sorgen och kampen mot byråkratin.

Under en period på tre månader fick Tommy varje dag ligga i en tryckkammare på motsvarande 25 meters djup för att bakterierna kring det krackelerade skallbenet skulle dö av bristen på syre.

Under den inledande perioden på Karolinska sjukhusets intensivvårdsavdelning gjorde läkarna allt de kunde för att rädda Tommy.

Hans tillstånd var hela tiden kritiskt och efter några veckor gav läkarna upp hoppet. De tog bort respiratorn och Tommy behandlades endast med smärtstillande medicin.

Familjen Wedegren kallades till sjukhuset eftersom läkarna trodde att Tommy inte längre skulle orka kämpa emot. Men Tommy överlevde kampen, mot alla odds.

I dag bor Tommy Wedegren i en specialanpassad lägenhet och har en personlig assistent med sig, dygnet runt sju dagar i veckan.

Sedan han skrevs ut från sjukhuset har han suttit i rullstol, haft blöja och tagit starka mediciner mot de epilepsianfall han återkommande får.

Aldrig densamme

Annons:
Tatsja
2009-05-12 09:58
#1

Här ser man vådan av skarpladdade vapen. Men vad skönt att det går framåt för killen. Kämpaviljan riktigt lyser om honom.

Fast försvarsmakten borde hjälpa till bättre. Dålig stil.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-12 11:37
#2

Ja han verkar ha ett gott humör och en enorm kämparglöd, vilket verkligen är tur, många skulle ha svårt att orka vidare efter en sådan sak. Hans anhöriga gör det också oerhört bra.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-05-14 09:58
#3

Men positiv anda och bemötande, kommer man långt. Gäller att inte deppa ner sig, utan se framåt istället.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-14 11:39
#4

Ja verkligen. Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: