Annons:
Etikettdjur-med-epilepsi
Läst 2533 ggr
mona43
2009-05-05 21:45

Vardagen med sjuk hund

Oftast så fungerar en hund med epilepsi mycket bra i vardagslivet, man bör kanske inte utsätta hunden för alltför stor press eller stress.

Andra djur kan uppleva ett epilepsi anfall som starkt främmande beteende och attackera den hjälplösa hunden.

Har någon husse/matte råkat ut för detta?

 Skriven av mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
2009-06-08 22:10
#1

Med bra stöd och förståelse kan en epilepsisjuk hund leva ett bra liv. Det är nog mycket viktigt att man skyddar den under anfallet också.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

LostHorse
2009-07-16 23:14
#2

Min Golden hade EP-blev 17 år!!..inge problem,annat än bilen,tex varma bilfärder-då simmade hon..folk garvade ju åt det,för de trodde mig inte ,när jag sa;"Ta´t lugnt.. nu svimmar sussie"..men när hon låg me bena i vädret efter en sekund..tysnade de!

Kramplösande,eller lugnande medel gjorde henne bara mer stirrig-så vi slutade med det.

Hon avskydde o åka bil,hon fick också värre anfall efter en mindre dikeskörning i halka(som pappa faktiskt ej rådde på)-så hundar är hemskt oskyddade i bil-speciellt på sommaren.

Nu har vi en rätt gammal bil,men med AC,för det är hemskt med värme+hund+bil.

mona43
2009-07-17 02:34
#3

Vilken otrolig ålder sussie fick trots epilepsi! Skrattande Kan se folks snopna min när du kunde säga att hon "svimmar" strax innan hon fick anfallet.

Kan förstå att det blev lite drygt för henne att åka bil, det flimrar ju för ögonen enhel del då landskap osv åker förbi, och det guppar, sedan är ju värmen jobbig, och till och med farlig ibland.

Tänk att ha päls på sej varma dagar, vi som klagar då att vi har kläder. Glad

Många mäniskor mår ju också illa av att åka bil, trots att de inte har epilepsi. Ja hundarna uppskattar säkert AC det gör ju vi mäniskor också.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-08-08 12:58
#4

Någon som har erfarenhet, eller vill berätta om någon händelse?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: