Annons:
Etikettdjur-med-epilepsi
Läst 2613 ggr
DodeN
2009-05-08 23:08

Kanin med epilepsi

Har funderat ett tag nu vad som kan vara knas med min kanin.

Vi har sagt att hon bara är korkad men jag vet inte. Först trodde vi hon såg dåligt men hon ser saker, det har vi testat. Då trodde vi hon inte hörde bra och rensade öronen från öronvax, fick hjälp av vetrinären med det. Tycker inte det blev skillnad för ibland hör hon jättebra. Tex. om jag går på toaletten som är dörren breid den till köket där hon är så börjar hon gräva och vill följa med.

Men ibland när man kommer in i köket så sitter hon och stirrar rakt in i väggen. Sover trodde vi med ofta så ser hon oss eller hör och kommer skuttandes. Hon får skutta fritt i köket.

Emellanåt så sitter hon kvar och reagerar inte på att vi ropar, klappar händerna eller viftar med armarna.Jag har haft flera kaniner och ingen har varit sån.

Samma sak ibland om vi gör saker så stelnar hon till och reagerar inte ens på mat om vi skjuter matskålen mot henne. Tar ca 15sekunder och sen kommer hon skuttandes är som om hon har en pausknapp som trycks på.

Funderar på om det kan vara små frånvaroanfall, hon har aldrig haft stort anfall vad vi vet och hon verkar bara vara lite förvirrad när hon kommer igång igen men det är någon sekund sen är hon som vanligt igen.

Kanske kan vara någon form av epilepsi… får ta och kolla lite noggrannare nästa gång

Annons:
mona43
2009-05-10 17:18
#1

Det låter som det kan vara petit mal eller absenser hon kanske har.

Ni känner ju henne väl och märker när hon beter sej annorlunda. Tröttheten eller förvirringen efteråt är ju också väldigt vanligt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2009-05-21 13:02
#2

Hur går det med er kanin?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
2009-07-11 18:40
#3

Hej!

Hur mår din kanin idag.

Upp till toppen
Annons: