Min vardag har verkligen blivit annorlunda sedan jag fick min epilepsi, eftersom jag är så stresskänslig så måste jag göra saker i min egen takt, en del dagar är riktigt dåliga, då måste jag prioritera bara det nödvändigaste i stället! Annat får vänta lite.
Jag måste också planera att medicinen tas i rätt tid. Jag kan lätt känna mej lite isolerad också då jag inte orkar med för stora folksamlingar omkring mej.
Skriven av per50
Per Nilsson sajtvärd på öl och medarbetare på Epilepsi
Hur har eran epilepsi påverkat er i vardagslivet och på arbetet? För rätt så många märks förändringen enhel del, man blir mera lättstressad och kan till och med bli stressad av ljud av olika slag.
Då vi omges av många ljud i vardagen måste det bli extra jobbigt när man blivit ljudkänslig.
Även sittandet vid data och tv måste påverkas mycket av epilepsin, liksom umgänget med familjen och bekanta.
Skriv gärna och berätta om era egna upplevelser när ni fick er epilepsi.
Min vardag som mamma till dotter med svårbehandlad epilepsi är framförallt att 1.Ta en dag i taget 2.aldrig boka in möten under fm 3.alltid vara beredd att ändra mina planer
Jag har tidigare varit hemma som hemmafru kan man nog säga, varit hemma med småbarn och tagit hand om dom och hemmet.
Nu med medicin och efter diagnos:
Jag minns knappt vissa saker som jag pratat om förra veckan, känner mig gammal och glömsk. Stress kan jag inte hantera då jag blir virrig och yr. Jag är rädd för hur jag ska klara ett arbete när jag är så här. Är nere av att ha det så här. Jag är lätt retlig eftersom folk säger: minns du vad vi pratade om förra veckan? och så kommer jag inte ihåg hälften. Vill helst fortsätta vara hemmafru och ta dagen som den kommer så jag slipper en massa trista situationer där jag känner mig dum.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.