Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 2232 ggr
mona43
2009-04-16 14:22

Min sons epilepsi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min yngste son Markus började få små anfall redan i 3-4 års ålder, han blev stirrig och okontaktbar bara för några få sekunder, ibland upp till någon minut, då kröp han ofta ihop, ben och armar kunde krampa lite ibland. När han vaknade till kunde han vissa gånger vara trött, men oftast var det full fart igen.

När han var ca 4 år fick han diagnosen autism, han hade navelsträngen runt halsen när han föddes, och troligast fick han syrebrist som orsakade både epilepsi och autism, det gjordes en EEG undersökning av hjärnan, där man konstaterade att han hade epileptisk aktivitet.

Han fick sin medicin. Under åren som följde ökade hans epilepsi i perioder, det märktes tydligt när han var inne i en tillväxtperiod, då fick man med jämna mellanrum höja medicindosen. Markus är inskriven på barnhabiliteringen, där har vi fått god hjälp personalen. Nu blir Markus snart fjorton år, och nu under puberteten har man fått korrigera medicinen

Skrivet av mona

Foto Free digital photos[](http://www.freedigitalphotos.net/images/Clothing_apparel_and_g60-Spectacles_p149.html )

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
2009-05-28 00:13
#1

Hans epilepsi fanns helt klart redan när han var liten bebis. Han var annorlunda om man jämförde honom med syskonen, Han hade svårt att amma och äta, kunde sitta och stirra rätt fram och rycka lite. Men man fick ofta höra att bebisar "har sådana saker för sej"

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: