Annons:
Etikettklotterplanket-ot
Läst 2204 ggr
Tatsja
2009-04-25 10:12

OT: Trolleritips för tvättkorgen

__**Råd för tvätt-trolleri

1** Se till att ni har två våningar__

_

2. Se till att ni bor i den övre

3. Se till att någon bor i nedre våningen

4. Se till att tvättstugan ligger i den nedre

5. Se till att ni inte kan gå i trappor

6. Se till att ni måste ha hjälp av kryckor, rollator, rullstol eller annat hjälpmedel

7. Ställ korgen vid trappan

8. Plocka upp tvätten som hamnat i ert rum på kvällen

9. Glöm inte tacka vännen på nedre våningen.

10. Laga god middag som tack.

Lycka till

OBS! Detta har jag varje tisdag hemma hos migGlad

_

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
mona43
2009-04-25 10:52
#1

Skrattande

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-04-25 12:37
#2

Visst är det bra trolleri. Detta händer varje vecka. MyskoFlört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[per50]
2009-04-25 12:42
#3

Hihi, verkligen ett trolleri dettaSkrattande

Tatsja
2009-04-25 12:46
#4

Ja, sen försvinner middagen fort. Måste vara hustomte härFörvånad

Jag har bott i detta radhus i lite över 3 år och varit och tittat i tvättstugan en enda gång. Om man går ut på nedre våningen till källaren, så ligger den i vår länga längst bort. Behöver aldrig bry oss om regn och rusk, som tur är.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-04-25 15:35
#5

En hungrig hustomte som har fått jobba med tvätten Skrattande men han har säkert gjort rätt för maten, och båda är nöjda.

Skönt att slippa kånka tvätt ut på gården, vi fick göra det på förra platsen vi bodde på, och sedan nedför en brant stentrappa, inget vidare, ryggen tog verkligen stryk, vi fick lov att investera en tvättmaskin i lägenheten till slut.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-04-27 10:25
#6

Här får vi bara ha tvättmaskin om vi först tar ut elektriker, som kostar runt
3 000 och installerar fläkt, som också kostar tusenlappar, men då måste grannarna godkänna att det systemet finns ute i källargången.

Vet att många grannar i alla fall satt in egen maskin, men då jag bor i C i radhuset och tvättrummet ligger vid E, så är det ingen promenad som är jobbig, Jo för mig. Jag måste ha en rollator på nedre våningen också, om jag skulle ta hand om tvätten.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
mona43
2009-05-23 02:26
#7

Vad dyrt och omständigt. Men visst kan det vara bra med en maskin också.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-05-23 08:03
#8

Jag har där jag bott förr, alltid haft egen. Men inte här. Enligt värd, får vi inte ha egen. Detta på grund av att husen inte är byggda för det. Vi får ju inte ens duscha direkt på kaklet i badrummet. Det sitter direkt på betongen. Så är det att bo i hus som byggdes på 50-talet med fusk.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[per50]
2009-05-23 11:59
#9

När vi flyttade in i vårt hus i mars 2004, så var det mycket skavanker här och där och man upptäcker mer och mer för varje år som går, huset skulle behöva en riktig en upputsning utvändigt. Och invändigt så tar vi det då och då.

Tatsja
2009-05-23 12:42
#10

Jag hyr av en privatägare. Han lägger inte en spänn på renoveringar. Skyller på att oljan gick åt mycket i vintras och att det blev dyrt. Sen måste han renovera vissa lägenheter när de står tomma, för att få in folk hit. Våra fönsterkarmar är på vissa ställen genomruttna. Men byta dem? Nä. finns inga pengar, får jag höra.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-23 17:39
#11

Han får ju in sina hyresintäckter, allt kan ju inte ha gått till oljanObestämd det måste finnas pengar till renoveringar också.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-05-24 10:20
#12

Det går till bling-bling och att åka till hans hus i Florida, Teneriffa och Thailand. Här lägger han inte en spänn. Men så är han svartlistad flera gånger. Nu har vi tröttnat och kopplat in hyresgästföreningen igen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-24 12:23
#13

En riktig skojare, hoppas han åker dit till slut. Det borde ju finnas lagar för hur de sköter sina fastigheter. Man läser ofta om sådana skojare. Här i Örnsköldsvik finns det en sådan, ett av hans hyreshus brann ner, som tur var hann alla ut, huset gick inte att rädda, det visade sej att elledningarna inte var bytta sedan huset var nytt någon gång på 50 talet, huset höll på rasa samman.

Dessutom hade han ingen försäkring på huset, och bodde någonstans i södra Sverige, han går inte att få tag på i telefonen, han är nästan aldrig hemma, verkar göra allt för att hålla sej undan.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Tatsja
2009-05-26 10:33
#14

De flesta av våra ledningar är sedan 50-talet. Han har ägt dessa tre radhuslänger sedan 80-talet och det har alltid varit problem. Ska ringa honom idag. Min spis vill inte fungera som jag vill. den röda lampan som ska lysa, är borta. det är bara ett hål där. Sen när man har på plattorna, så är de ojämna och tar lång tid.

Bullar som ska ta 5 -7 min, tar cirka 20. Potatisgratängen tog över 2 timmar. Så nu får han byta spis.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-26 10:52
#15

Ja den spisen verkar ha gjort sitt nu.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-05-29 10:02
#16

Snacka med värden. Får vänta till augusti. Skyller på att det inte finns pengar, eftersom oljan blev dyr i vintras, sen är det lite reparationer på tomma lägenheter. Men han lovade att jag skulle få ny spis då.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-29 13:52
#17

Då får du ha denna sega spis ända till dess. Hoppas bara att han håller det han lovar då.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-05-30 09:49
#18

Han har lovat spis och ny hallmatta. Får jag inte det, så kommer hyresgästföreningen dras in.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-30 11:59
#19

Ja om han vet om det så kanske han skärper sej.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
2009-05-30 13:13
#20

Tjata på bara…

Annons:
Gullan402
2009-05-30 15:27
#21

Fördelen med att bo i eget hus, jag har bara mig själv att skylla på när inget fungerar riktigt.Glad
Med tanke på min inkomst som inte är speciellt hög så blir det inga pengar över till underhåll för närvarande men förhoppningsvis lättar det på ekonomifronten framöver. Å andra sidan visste jag vad jag gav mig in på då jag köpte huset. Eftersom jag delvis ägt det även innan jag köpte det för 2 år sen så har jag full koll på värmesystemet som vi bytte får några år sen etc. I grund och botten ett bra hus men det skulle behöva lite uppfräschning men just nu tryter pengarna så det blir endast lite i taget.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

mona43
2009-05-30 15:46
#22

Precis som vi har det med vårt hus, och ett skriande behov av renovering, men man får ta lite i taget inne när man har råd, att måla huset utvändigt blir dyrare. Det är skönt att ha något eget.Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-05-31 10:03
#23

Jag har inte ekonomi för eget. Detta är ju ändå en privat hyresvärd som har flera hus. Men han är snål. Bättre att lägga det på bling-bling och hus utomland. OBS! Ironi.

Men jag har skrivit upp allt som behövs och han har lovat sända mig ett erkännande på vad som ska göras. Han kommer hit i nästa vecka och då kommer jag påminna honom.

Annars är det hyresgästföreningen som gäller.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-05-31 12:45
#24

Det löser sej säkert till det bästaGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

vildarosen
2009-06-01 17:10
#25

Håller tummarna på att det ska ordna sig för dig me ditt hem o den där hyresvärden! Bor oxå i en hyresrätt men den är den största i gbg posiedon (eller hur det stavas) så vi får det vi säger till om.. men har även bott me privat oxå o det va en kamp för att få det man har rätt till!

Lycka till!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Tatsja
2009-06-02 10:27
#26

tack vännen. Jodå, jag kämpar allt. Har även sagt ifrån att om jag inte får det i augusti, så får hyresgästföreningen kopia på hans löfte. Se om han håller det. Fick skriftligt igår på allt som jag ska få åtgärda. Så nu kommer han inte ifrån

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-06-02 12:39
#27

Skrattande Det låter jättebra!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
vildarosen
2009-06-02 22:12
#28

Det låter ju kanonbra ju!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

[per50]
2009-06-02 23:41
#29

Bra att du har en sådan hållhake på honom, ett skriftligt löfte, då kan han inte neka för de löften han lovat.

Tatsja
2009-06-03 10:31
#30

Precis vad jag tänkte när jag krävde det.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-06-03 11:16
#31

Ja muntliga kan de slingra sej ur om inte man har några pålitliga vittnet med som kan intyga.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

pento
2009-06-03 12:24
#32

Morsan tipsade om sajten. Det är ju ja som är pappa till Josefin. Har haft mina bråk med Jimmy, han glömmer medicin, eller orkar inte ta den. Nu får hon bråka själv. Jag har josefin varnanan helg. Pappas dotter. vildsom ja var som liten.

vildarosen
2009-06-03 13:10
#33

Välkommen Pento!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

mona43
2009-06-03 16:38
#34

Välkommen pento, vilken liten sötnos, har fått se henne på kort Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Tatsja
2009-06-04 09:55
#35

Dan är bara tillfälligt på besök här på sajten. Men det behöver han vara och läsa lite om epilepsi. Lånade min data och ett nick jag har. Pento är den som finns på min Avatar. Min älskade tax. I augusti är det 2 år sedan han lämnade oss. Hela 16 år. Underbara år jag fick med honom.

Ska försöka få Dan att gå ut mer på iFokus. Speciellt från sin data. Där heter han oftast hippie.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2009-06-04 10:13
#36

Träffade honom igår och pratade lite, han är så välkommen att skriva och läsa här när han vill, han får gärna bli medlem här också, eftersom han är anhörig, han har säkert enhel del att dela med sej av, berätta Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2009-06-04 10:14
#37

Ska fråga honom. Sen jobbar han hela dagarna och sitter och spelar på kvällarna. Men lite tid, borde han ta. Nu ska jag ut med Tatsja.

Kramizar allihopa

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: