Soligt o varmt här i Södertälje 
Hej förresten på Er allesamman... Såååååå längesen jag var här inne senast, så det är mycket att läsa igen..
Har en hel del kvar att läsa, men klockan är mycket och jag vill "skriva" av mig lite innan jag besöker kudden för natten...
Några av Er kanske kommer iåg mig, för en del av Er är jag en ny besökare.
En kort presentation; 51-årig kvinna med relativt nyuptäckt Epilepsi (2009) efter en bilolycka som ingen vet varför den skedde men troligtvis fick jag då mitt första EP anfall. Det är fortfarande lite tufft att ta in att jag nu har ytterligare en sjukdom som jag inte har någon direkt kontrll över.
Mycket har hänt sen jag var här inne hos Er senast både bra o dåligt... men jag ska väl inte klaga för det mesta har det varit bra.
Pga av smärtor i min högra fot (som jag mer eller mindre krossade i samband med olyckan) har jag nu blivit remiterad till smärtmottagningen.. Har inga bra erfarenheter från den avd. sen tidigare... men jag vill ju inte heller ha det såhär. Nu får jag omvärdera mina erfarenheter ang. smärtmottagninge och det till det posetiva hållet
Har träffat 2 helt underbara läkare och 1 sjuksköterska på kort tid... Jag äter ganska så starka värktabletter sen tidigare pga Diskbråck o annat. Och jag vill INTE ha mer eller STARKARE mediciner... Så nu en tid har jag fått en Blockad från knät o ner i min fot (4 st), 2 st har hjälpt men tyvärr bara 10 dagar åt gången, de andra 2 gick inte att genomföra pga att benet blev inte blodtomt.
Så nu ska en annan behandlingsmetod genomföras. Elektroder ska sättas in i närheten av Ryggmärgen + att en liten dosa ska läggas in strax under huden (för Er som vet vad TNS är, så kan man säga att det är en sån men jag kommer att ha den inopererad istället).
Pga av min Epilepsi så genomförs det Magnetröntgen gånger flera (trodde jag i alla fall)... Men magnetröntgen kan inte genomföras om jag har elektroder + en liten dosa inopererad. Men ännu en gång har jag en superbra läkare (denna gång på Neurologen)... Kommer den nya behandlingsmetoden fungera för mig så ska jag självklart göra detta.. Ännu ett hinder dock; jag är allergisk mot kontrastmedel...
Hjärnröntgen kan lösas på andra sett..
När jag pratade med Neurologläk. sa hon något jag inte visst om; pga av min njurcancer 2002 görs det fler hjärnröntgenundersökn. på mig än vanligt... 2007 blev jag friskförklarad från cancern (då hela min vänstra njure togs bort), så detta kom som en liten smärre chock för mig att jag nu kollas lite extra noga... I o för sig är det ju bra eftersom njurcancer är en av cancerformer som kan sprida sig till hjärnan...
Men visst är jag glad över att allt kollas extra och jag är enormt GLAD över att jag ska få testa den nya behandlingmetoden, men det blir inte förrens i höst så tills dess är det n nya mediciner o starkare mediciner som gäller..
Sen bilolyckan (då jag o min mor som var med var en hårsmån ifrån att brinna upp i bilen som fattade eld) har jag haft lite svårt att hantera att jag nästan dödade min mamma, jag har inge minne av olyckan och det finns ingen förklaring till varför den skedde.. (ja, jag vet det var en olycka, men skuldkänslorna är de samma). Men sen i januari 2011 har jag en psykologkontakt... Även där har jag en bra kontakt.. nackdelen är att den 8/8 är det sista gången, och jag känner mig inte "färdig". Psykologen ska sluta på denna avd. jag är inte så sjuk (tack o lov) att jag behöver kopplas till en annan avdelning och jag vill inte börja om med en ny... Vet inte om jag vågar säga hur detta ställer sig för mig... Att be om något är inte min starkaste sida.. 
Usch, detta blev långt
Hoppas att Ni alla får en bra sommar... Själv börjar vi med makens första semesterhelg med att åka på Kattutställnig i Kalmar...
Våra killar Xeke o Korven ska ställas ut i två dagar...
Ha de gott // Jane