Annons:
Etikettklotterplanket-ot
Läst 5115 ggr
mona43
5/15/11, 2:48 PM

Skriv av er

Här fortsätter vi skriva av oss om allt möjligt, men skriver i denna tråd i stället för att börja en ny tråd varje dag.

Välkomna in och skriv om hur just din dag är, vad du tänker hitta på eller har gjort, hur du mår, om du är glad eller arg, väder och vind eller vad du känner för helt enkelt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
5/15/11, 3:55 PM
#1

söndag 15 maj

En lugn dag, solen skiner från och till, men det är ganska kallt i dag.

Annars så värker ryggen, och man är lite trött.

Hur har ni det i dag?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
5/16/11, 11:52 AM
#2

Måndag 16 maj

Regnigt och kallt, är hängig idag och min rygg värker.

Vad händer för er idag?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[iurochskur]
5/17/11, 8:01 AM
#3

Tisdag 17 Maj

Idag är det lugnt här hemma, lilla dottern blir hemma från dagis hela veckan eftersom hon klämde fingret så illa att hon fick en fraktur och nageln gick nästan helt av. Så vi spenderade hela kvällen på akuten igår kväll. Tuva fick dock komma in före en del andra eftersom en fraktur gör ju ont och det blödde ganska mycket. Barn går före vuxna om det inte är livhotande. Jag är enormt tacksam mot akutpersonalen som agerade snabbt så vi fick hjälp.

#2 Hoppas din rygg är bättre idag.

mona43
5/17/11, 11:20 AM
#4

Stackars litenGråter vad skönt att de lät henne gå före, det är ju en fruktansvärt smärta att göra illa sej sådär.

Lite bättre är ryggen idag. Skall på ett stormöte senare idag om min son med epilepsi, han skall på en stor utredning i sommar där de skall kolla både hans medicinering och kolla upp om det verkligen är autism han har eller kanske flera handikapp, så vi kan hjälpa honom på bästa vis. Han pratar dåligt så han kan ju inte berätta för oss hur han mår och vad han vill. Hoppas han får all den hjälphan behöver, men utredningen tar hela sommarlovet för honom.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
5/17/11, 11:55 AM
#5

Huva stackars lill jänta Gråter

[per50]
5/18/11, 10:29 AM
#6

Sitter här på medborgarskolan i Kramfors och försöker att slå död på tiden tills man för åka hem. Här i Kramfors är det soligt och ganska hyfsad temratur + 13,6.

Hur har ni det?

Annons:
[Traveller]
5/18/11, 11:13 AM
#7

Blåsigt idag,sydostlig kall vind,solen skiner men det som ska målas är för fuktigt och kräver flera dagars torka innan det är dags för pensel.

Ska istället såga upp tryckimpregnerade brädor o trallrester till stag käppar som alltid är bra att ha tillgång till i en trädgård.

Mitt Victoria plommonträd är nästan överblommat,trist då insekterna troligen inte hunnit göra sin del av fruktskapandet.Vi får se.Krusbärsbusken och mina vinbär ser dock ut att ge rikligt med bär.Våren har kommit i otakt med för hög värme för tidigt,det ska bli spännande att se hur fruktåret utvecklar sig.

mona43
5/18/11, 12:02 PM
#8

Ja vädret ställer till det för växterna. Här blåser det kallt men är soligt.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
5/23/11, 10:08 AM
#9

Så är det måndag igen, helgen har varit solig och fin och vi grillade fläskkarré och åt ute i lördags.

I dag måndag den 23 är det ösregn här hos oss 7,6 grader, ganska ruskigt, men bra med regn för växtligheten.Glad

Hur har eran helg varit, och vad har ni för väder idag?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
5/23/11, 10:11 AM
#10

Så här såg det ut när vi grillade hos oss http://ol.ifokus.se/

Pss: Bli gärna medlem på öl iFokus du med!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[iurochskur]
5/23/11, 10:28 AM
#11

#10 Trevligt!

Själv ligger jag sjuk…har skärande huvudvärk och ont i halsen och kroppen. Feber har jag med.

Hoppas alla får en fin vecka.

mona43
5/23/11, 10:32 AM
#12

Usch det låter inget vidare, du får sköta om dej nu så du fort blir frisk igen.Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
5/23/11, 10:35 AM
#13

#11 Jo det var riktigt trevligt att grilla, vi hoppas att du frisknar  till snart.

Annons:
[Traveller]
5/23/11, 12:01 PM
#14

Näktergalen har kommit,jag hörde den igår em.Tre veckor försenad.Härligt då det spekulerats i varför den inte är kommen.Ottenby fågelstation har varit orolig för förändringar i övervintringsländerna i Afrika och vissa tror på motvind i östeuropa,men ett ex har hörts i min trädgård.

Idag ska jag rensa diskbänksavloppet,något som behövs göras då o då men som jag drar mig för då det är bökigt o "lite äckligt" med avlopp under bänkar.

Vi fick 7mm regn inatt också så bönderna o vi trädgårdsputtar är lite glada.

mona43
5/23/11, 3:24 PM
#15

Vad trevligt med näktergalens sång. Här är det stopp i ett tvättställ, håller med om att det är ett äckligt göra som måste göras.

Just nu lyser solen över höga kusten Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[iurochskur]
5/23/11, 3:31 PM
#16

Just nu är jag ledsen…för alldeles nyss hittade vi 4st små fågelungar och ett ägg som blåst ur boet. Dom hade alldeles nyligen kläckts, så dom klarade inte fallet. Så trist att se dom små liven i våran trädgård.

mona43
5/23/11, 3:52 PM
#17

Usch vad ledsamtGråter

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
5/23/11, 4:01 PM
#18

Ja verkligen ledsamtGråter

[per50]
5/27/11, 9:44 AM
#19

Här i Kramfors är det ganska dåligt väder, regn och små kallt, runt 7 plus grader.

Men man ska man inte klaga, det finns folk som har det värre,se bara på dena film.

mona43
5/29/11, 12:22 PM
#20

Idag är det regnigt, skall strax baka en morsdags tårtaTungan ute synd att det inte är grillväder.

Vad skall ni hitta på idag? kanske fira er mamma?

Grattis alla mammor!Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
5/31/11, 6:33 AM
#21

Gårdagen  var mulen på morgonen här i Kramfors men blev solig sedan, kanske det blir liknande väder i dag

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
5/31/11, 7:38 AM
#22

Har haft en dålig natt, somnade runt 04.00 på grund av värkande ben.

[Traveller]
5/31/11, 8:38 PM
#23

Nu är buskarna fulla av näktergal,konserten är underbar.Stararnas ungar har redan varit kläckta ett par veckor och mina fyra par under takpannorna har haft ett väldigt bestyr,Pilfinksparet i närmsta holken är mer diskreta och varje dag funderar jag på om katterna tagit en av dom,men så syns de båda samtidigt igen.Deras holk har också varit liv i ett par veckor.Vår återkommande halsbandsflugsnappare har känt sig husvill då pilfinksparet stulit hans holk.Jag fick sätta upp en renoveringsholk åt honom,vet inte om han hittat någon hona eller om han flyttat.

Vädret är underbart fast lite blåsigt,bönderna kör ensilage 20 timmar om dygnet och själv vattnar jag mina nyplanteringar,ha det gött.

mona43
6/1/11, 12:32 PM
#24

Visst är det härligt med alla fåglar runt omkring oss som har bråttom att få ungar och få dem flygfärdiga under vår korta en intensiva sommar. Ja nu har bönderna och vi trädgårds intresserade fullt upp med vårabestyr. Här blir det strax gräsklippning och sedan att påta i rabatter.{#emotions_dlg.smile}

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[iurochskur]
6/7/11, 8:36 AM
#25

Nu är jag riktigt less på skador och allt vad det heter…min dotters finger har inte läkt bra alls och är fortfarande svullet. Så nu blir det en vända till ortopeden igen och röntga det lilla fingret. Önskar att saker bara kunde vara enkla ibland. Men så är det ju med barn och skador.

Hoppas eran dag är bra.

mona43
6/9/11, 6:02 AM
#26

Vad jobbigt då det inte läker som det ska. Rynkar på näsan

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
6/9/11, 6:07 AM
#27

Nu har det varit flera underbara soldagar här hos oss, vilken härlig årstid detta är, man får passa på att njuta ordentligt nu av allt det sköna.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
[Traveller]
6/9/11, 3:21 PM
#28

Regn med åska blixt o dunder låter ljuvligt när man som vi på norra Öland just nu har en väldig torka.Så idag kom äntligen regnet med lite dunder vid horisonten,en mm fick vi !!!!!

Det blev inte ens fuktigt i luften,50-75 mm är något att drömma om och efter det klarar vi en solsommar.Böndernas andra skörd av ensilage ser ut att bli klen.Den första är precis avslutad.

Mitt plommonträd är halvfullt av kart så något lite godis i augusti blir det.Vinrankan,den äldre gröna är full av minidruvor så på den kommer det att bli fullt av solmogna söta druvor.Mina blå druvor ser inte ut att leverera särskilt mycket i år heller,måste fundera på något att göra åt den.Tar tacksamt emot förslag.

[iurochskur]
6/9/11, 5:27 PM
#29

Blev ökad dos av min medicin och så ska jag på koll om ca 3 veckor och kolla värdena. Sen ska jag visst få sova över på sjukhuset med eeg pluppar i skallen.

Just nu är jag lite nere eftersom jag inte trodde att en sådan justering av medicinen behövdes samt att jag nu måste fundera på hur jag ska lägga om livet för att ta hand om mig själv bättre. Jag sover i dagsläget alldeles för lite och äter/dricker inte som jag ska. Jag ser verkligen inte fram emot det nattliga besöket på sjukhuset eftersom jag hatar att sova över där.

Till råga på allt har min nacke hakat upp sig och gör ont…

Hoppas eran dag är bättre.

Kram!

[iurochskur]
6/11/11, 9:10 AM
#30

Imorse var det inget kul att vakna…hade darrningar/skakningar i hela kroppen och hjärtat skenade. Ungefär som om att kroppen sov fast hjärnan vaknat-

Så idag fick jag snällt stanna hemma medans maken och min syster åkte och badade med våran dotter och systerbarn. Jag fick helt enkelt börja morgonen med en mindre gråt attack.

Hoppas ni har det fint så här på lördagmorgonen.

Kram!

Farwuq
7/2/11, 11:11 AM
#31

Andra juli och regn.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

mona43
7/2/11, 11:26 PM
#32

Mulet större delen av dagen, sedan regn här också. Vi hann börja gräva lite av rabatten sonen och jag Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Farwuq
7/3/11, 12:03 PM
#33

Sol, fukt och värme i djupa södern.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

mona43
7/3/11, 7:28 PM
#34

Soligt och lite blåsigt här i norr.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
xerxex
7/7/11, 2:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Soligt o varmt här i Södertälje Skrattande

Hej förresten på Er allesamman… Såååååå längesen jag var här inne senast, så det är mycket att läsa igen..

Har en hel del kvar att läsa, men klockan är mycket och jag vill "skriva" av mig lite innan jag besöker kudden för natten…

Några av Er kanske kommer iåg mig, för en del av Er är jag en ny besökare.

En kort presentation; 51-årig kvinna med relativt nyuptäckt Epilepsi (2009) efter en bilolycka som ingen vet varför den skedde men troligtvis fick jag då mitt första EP anfall. Det är fortfarande lite tufft att ta in att jag nu har ytterligare en sjukdom som jag inte har någon direkt kontrll över.

Mycket har hänt sen jag var här inne hos Er senast både bra o dåligt… men jag ska väl inte klaga för det mesta har det varit bra.

Pga av smärtor i min högra fot (som jag mer eller mindre krossade i samband med olyckan) har jag nu blivit remiterad till smärtmottagningen.. Har inga bra erfarenheter från den avd. sen tidigare… men jag vill ju inte heller ha det såhär. Nu får jag omvärdera mina erfarenheter ang. smärtmottagninge och det till det posetiva hållet Glad Har träffat 2 helt underbara läkare och 1 sjuksköterska på kort tid… Jag äter ganska så starka värktabletter sen tidigare pga Diskbråck o annat. Och jag vill INTE ha mer eller STARKARE mediciner… Så nu en tid har jag fått en Blockad från knät o ner i min fot (4 st), 2 st har hjälpt men tyvärr bara 10 dagar åt gången, de andra 2 gick inte att genomföra pga att benet blev inte blodtomt.

Så nu ska en annan behandlingsmetod genomföras. Elektroder ska sättas in i närheten av Ryggmärgen + att en liten dosa ska läggas in strax under huden (för Er som vet vad TNS är, så kan man säga att det är en sån men jag kommer att ha den inopererad istället).

Pga av min Epilepsi så genomförs det Magnetröntgen gånger flera (trodde jag i alla fall)… Men magnetröntgen kan inte genomföras om jag har elektroder + en liten dosa inopererad. Men ännu en gång har jag en superbra läkare (denna gång på Neurologen)… Kommer den nya behandlingsmetoden fungera för mig så ska jag självklart göra detta.. Ännu ett hinder dock; jag är allergisk mot kontrastmedel… Rynkar på näsan Hjärnröntgen kan lösas på andra sett..

När jag pratade med Neurologläk. sa hon något jag inte visst om; pga av min njurcancer 2002 görs det fler hjärnröntgenundersökn. på mig än vanligt…  2007 blev jag friskförklarad från cancern (då hela min vänstra njure togs bort), så detta kom som en liten smärre chock för mig att jag nu kollas lite extra noga… I o för sig är det ju bra eftersom njurcancer är en av cancerformer som kan sprida sig till hjärnan…

Men visst är jag glad över att allt kollas extra och jag är enormt GLAD över att jag ska få testa den nya behandlingmetoden, men det blir inte förrens i höst så tills dess är det n nya mediciner o starkare mediciner som gäller..

Sen bilolyckan (då jag o min mor som var med var en hårsmån ifrån att brinna upp i bilen som fattade eld) har jag haft lite svårt att hantera att jag nästan dödade min mamma, jag har inge minne av olyckan och det finns ingen förklaring till varför den skedde.. (ja, jag vet det var en olycka, men skuldkänslorna är de samma). Men sen i januari 2011 har jag en psykologkontakt… Även där har jag en bra kontakt.. nackdelen är att den 8/8 är det sista gången, och jag känner mig inte "färdig". Psykologen ska sluta på denna avd. jag är inte så sjuk (tack o lov) att jag behöver kopplas till en annan avdelning och jag vill inte börja om med en ny… Vet inte om jag vågar säga hur detta ställer sig för mig… Att be om något är inte min starkaste sida.. Rynkar på näsan

Usch, detta blev långt

Hoppas att Ni alla får en bra sommar… Själv börjar vi med makens första semesterhelg med att åka på Kattutställnig i Kalmar… Skrattande Våra killar Xeke o Korven ska ställas ut i två dagar…

Ha de gott //  Jane

mona43
7/7/11, 12:21 PM
#36

Hej Jane, vad kul att se dej igen, det var länge sedan sist Glad

Skönt att du fått endel hjälp under tiden, även om det finns mycket oro och smärta kvar.

Du får gärna komma in och skriva när du vill, och det gö inget ifall det blir långt hellerFlört

Ha det nu riktigt gott under semestern med din make och katterna.

Vilken fin bild, undrar vad han tittar på, kanske det är en fågel?Skrattande

(Håller tummarna för kattutställningen)

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
11/23/11, 3:21 PM
#37

Hur mår ni allehopa här på epilepsi? det är så tyst från er alla, saknar er alla.

Kram! Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Farwuq
11/23/11, 4:56 PM
#38

Jag lever men är lite snurrig, allt är vid det vanliga.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

mona43
11/23/11, 7:08 PM
#39

Sköt om dej vännenKyss

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
11/23/11, 7:12 PM
#40

Själv mår man upp och ner, är extra trött just nu, men det beror nog mycket på denna mörka och dystra årstid, här i norr hade vi vinter förra året den här tiden, men i år är gräsmattorna gröna och även rabatterna. Men vintern kommer nog snart, den laddar nog upp så snart har vi metervis med snö här uppe. Hur ser det ut hos er?Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Farwuq
11/23/11, 7:27 PM
#41

Här är höst, och jag hoppas att denna vinter inte blir mycket mer. Vi har haft kallt och snö de senaste två vintrarna. Nu vill jag ha en riktigt mild vinter.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
mona43
11/23/11, 10:35 PM
#42

Håller med dej, skulle jag få bestämma över vädret så vill jag ha ett litet snötäcke bara, men inte så man får skotta varje dag och ca -10 grader, det vore idealisk.

De två senaste vintrarna vill jag bara glömma bort, smällkallt ena perioden, massor med snö i nästa period…

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Farwuq
11/24/11, 6:30 AM
#43

Ja…

Som skåning så vill jag helst slippa snön, och jag vill ha si sådär, +5 - 10°C på vintern.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[per50]
11/24/11, 4:11 PM
#44

#43 Jag själv kommer ifrån Södertälje och jag var van med
gröna vintrar och det är ingen som jag gillar, ska det vara vinter då ska det
vara vinter.

Det är många vintrar i mitt 53 åriga liv som gräsmattorna
har varit gröna, men sen 9 år har jag upplevt riktiga vintrar med vit jul, och
många vintrar har det varit mellan 25 och 30 grader˚.

Så era gröna vintrar kan ni hålla för er själva, jag ska ha
20 cm snö och minst 20 grader kallt det är en riktig vinter det.

Farwuq
11/24/11, 4:30 PM
#45

Jag behåller gärna de gröna vintrarna här nere.
Det är ett elände med snön här för den driver med vinden och ställer till med stora problem.
Det är lite som med sanden i Sahara, men här är det snö och jord som lägger sig t.ex. på järnvägarna så tågen kör fast.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

mona43
2/2/12, 9:15 AM
#46

Här är det runt 14-15 grader i dag, det har kommit endel snö de sista dagarna.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Farwuq
2/2/12, 12:26 PM
#47

Kallt om näsan här med, 5 - 6 minusgrader. Vi har mest isbark, snön ligger tunt i fläckar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

mona43
2/2/12, 12:49 PM
#48

Vintern hos er i Skåneland brukar vara riktigt ruskig även när det är några minus, ni har en fuktigare och råare luft och det blåser ofta hos er.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Farwuq
2/2/12, 1:35 PM
#49

Jo, jag vet så väl.

Jag känner folk som studerar i Luleå, de säger att -30°C i Luleå är som -5°C i Skåne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Traveller]
2/2/12, 3:11 PM
#50

Hej pa er,jag befinner mig pa luffen i Asien.Har passerat Java o Singapore o ar just nu i KualaLumpur Malaysia.Har ar hett 25-30 grader plus o regnskurar om kvallarna 10-15 mm pa en halvtimme.

Indonesien fattigt o nedganget,Singapore battre med ordning o reda samt rent o snyggt.Indonesien ar ett hart samhalle for folk med funktionshinder,de rika ar sa ackligt rika o de fattiga o sjuka ar helt utanfor allt om de inte har valvilliga slaktingar,nagot som alla med borgerliga svarmerier borde tanka pa da Hogerns mal alltid har varit mer at de som redan har!!

Jag ar pa vag norrut o for de som ar intresserade sa har jag skrivit lite pa resor iFokus ocksa.Pa sidan om ol som Per haller finns inte sa mycket att beratta,olen har ar mestadels Lager som serveras iskall i kylda glas for att inte bli varm sa fort.Det ar internationella marken som Carlsberg,Heiniken o liknande,den lokala olen Tiger ar ocksa ok men som sagt inga smaksensationer.

Min EP ar under kontroll o som jag sagt tidigare sa gar jag just nu pa valdigt lag dos och haller tummarna varje dag som gar utan tecken pa aterfall.

mona43
2/2/12, 4:56 PM
#51

Låter skönt med värmen du har omkring dej, just nu är det -16 grader här i Kramfors och blåser nordanvindar, men garanterat myggfritt i alla fall.

Intressant att höra om din resa, vi får allt vara tacksamma att vi bor i Sverige och får hjälp för både EP och andra jobbiga besvär, även om välfärden tyvärr är urlakad endel numera.

Håller tummarna för att din EP håller sig lugn, skriv gärna och berätta mera om din resa.Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Traveller]
4/11/12, 9:05 PM
#52

Hemma igen,hustrun skrev om sommar värme i Mars!Jag hann inte mer än hem så var här snöstorm,he he.Påsken har varit kall med snö o kalla Östersjövindar.

Min Asienluff avslutades med Japan under 8 dagar,ett land med kalla vintrar o varma somrar,Mars är vinter där som här o uppvärmningen av husen är sisådär.Jag besökte gamla vänner o gamla hamnar.Där som i resten av världen är hamnkvarteren ombyggda o uppsnyggade.Efter besök i tredje o andra världen är det trivsamt att komma till ett så välordnat land som Japan där tågen kommer o går i tid,fattigdomen liten o gatorna rena.Maten jättegod o människorna vänliga.

Solade o latade mig på Koh Lanta i 5 veckor innan jag fortsatte mot Japan.Thailand är lätt att trivas i efter att man tåg-båt-flyg o bussluffat i Indonesien o uppför Malacka halvön.

Min medicin reducering ned till 500 mg Keppra per dag verkar hålla o jag försöker tänka bort oron för nya anfall så fort jag känner mig stressad o samtidigt stanna upp för att återgå till det lugna nästan letargiska tempo som jag mår bäst av.Den här resan genom 5 länder har varit utan krångel med medicin verifikation o dylikt,jag bär alltid med mig dubbelt antal  tabletter,en bunt i ryggan o en bunt i handbagaget plus 20 dagars förbrukning i bröstfickan,"just in case".Vi hörs.

mona43
4/11/12, 9:18 PM
#53

Välkommen hem igen! Oj vilken resa du har varit ute på, och många upplevelser att berätta om. Vad skönt att det har fungerat med medicinen och med hälsanGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

lilian-62
5/9/12, 8:16 PM
#54

Vilken häftig resa! Det måste ha verkligen varit en upplevelse. Inte utan att man nästan blir lite "avis". Kul att se ännu en till som Keppra fungerar så bra för. Det är visst en relativit ny medicin, men den verkar fungera bra för många. Är det månne ett tecken på ett framsteg inom epilepsi-medicinerna (får man hoppas). Hoppas att du får fortsätta att må bra. Glad

lilian-62

mona43
5/9/12, 9:07 PM
#55

Vore trevligt att få göra en sådan resaGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
[per50]
5/10/12, 2:09 PM
#56

Jo man blir avis när man ser ditt resande, jag har inte varit på resande fot sen 15 år.

[Traveller]
5/10/12, 9:20 PM
#57

Keppra är en relativt "ny" EP medicin 10-12 år bara tror jag.När jag fick pröva den var jag skeptisk trots att jag just då hade pågående anfall i perioder om flera dagar med status epilepticus till o från.Mina anfall var obehagliga och den från början partiella Epilepsin var tidvis generaliserad,ångesten och depressionen som följde på dessa perioder var svårhanterlig och suicidrisken påtaglig.

För min del blev Keppra en livräddare och efter en tid blev jag anfallsfri och trappade ut övrig Ep medicin,min dos har succsesivt sänkts och är nu nere på 500 mg per dag.Min Neurolog är optimistisk och tycker att jag ska fortsätta utsättningen ned till 375g när jag känner mig säker.

På resande fot vill jag inte göra sådanna prov men kanske nu när näktergal och lärka har kommit och trädgårdens makliga arbetsro fyller min tid att det är dags för nästa språng i min sjukdom?

Nya resplaner och nya horisonter väntar och planeras för medans spadar o räfsor vilar mellan tagen.Persikan blommar liksom plommon och körsbär min gamla katt Vera dog häromdagen precis fyllda 16 år,hon vilar vid södra stenmuren i trädgården under ett par ansade björkar.Vinrankorna har små gröna knoppar så det blir nog sommar i år också.

Hoppas ni alla mår bra och får den hjälp i er sjukdom ni behöver,minns att det kan ta lång tid att komma rätt i behandlingen av en så svår sjukdom som Epilepsi.

mona43
5/10/12, 9:30 PM
#58

Vi har mycket att se fram emot nu då sommaren står bakom knuten, något händer varje dag i naturen och i trädgården. Hoppas mina tomatplantor som jag dragit upp själv från frön vill ge en bra skörd och att sommaren visar sin bästa sida för hela landet.

Skönt att det går bra för dig att dra ner på medicinenGlad

Ja epilepsi är en tuff sjukdom, jag har inte själv epilepsi, men två i familjen har denna sjukdom, jag ser på nära håll hur kämpigt det kan vara.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

lilian-62
5/11/12, 10:23 AM
#59

Kul att du verkar må så bra nu "Traveller". Hoppas att det fortsätter så.

Jag har aldrig varit utomlands eftersom jag varit så sjuk förut. Nu när jag tillfrisknat har jag haft som mål att göra en resa någonstans och nu har jag verkligen blivit inspirerad. Dina berättelser låter helt fantastiska. Jag ska hålla tummarna att du får må lika bra under nästa resa.

Må så gott!Cool

[Traveller]
5/11/12, 8:31 PM
#60

Tack lilian,jag är optimistisk.Efter mina svåra år så har jag fått ny livsvilja och tro på framtiden och försöker leva allt jag kan utan att varva upp.

Idag har Mona godkänt mig som Medarbetare,vi får se vad jag kan göra för att hjälpa sidan att fortsätta leva.

mona43
5/11/12, 11:47 PM
#61

Jag är så glad att du vill vara Medarbetare här hos oss, hoppas du kommer att trivasGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
10/5/13, 2:17 PM
#62

Tänkte passa på att påminna om denna sida, skriv av hjärtats lust om både hopp och glädje, sorg och oro, vad du vill helt enkelt.

Vad är livskvalité för just dej?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
mona43
10/5/13, 3:03 PM
#63

Fortsätt gärna att skriva i nya tråden, skriv av er 2 🙂

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: