Annons:
Etikettklotterplanket-ot
Läst 1570 ggr
[Pineappletree]
7/23/11, 10:13 PM

Tårar för dom som miste livet på i Norge

Jag vill bara dela med mig av det fasansfulla som skett i Norge. Ingen i världen tycks gå oberörd efter tragedin. Alla barn/Ungdomar som miste livet, deras föräldrar som sörjer och har en enorm saknad efter sina fina små änglar. Det är så sorgligt att mitt hjärta går sönder. Jag kan inte ens beskriva hur ont det gör. Och jag är ingen anhörig men jag är medmänniska och jag är mamma. Jag kan inte tänka mig ett liv utan mina barn. Dessa föräldrar har inget val. Det såg gärningsmannen till när han tog deras oskuldsfulla barns liv. Det avslutades abrupt och på ett så kallsinnigt sätt och de fick inte en chans att leva.

Sänder en tanke till alla som är/var inblandade och berörda av terrordåden i Oslo och Utöya.

Vi tänker på er alla och ni änglar som är i himlen….vila i frid

Annons:
mona43
7/23/11, 11:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det är så fruktansvärt detta som har skett, hur kan man kallsinnigt avrätta oskyldiga ungdomar som inte har gjort något ont på detta vis?

Det är så oerhört grymt, så totalt ofattbart. Känner med deras anhöriga och deras överlevande kamrater som fick se sina vänner bli dödade framför ögonen, vilket lidande, ett sår som alltid finns i deras hjärtan.

Jag sänder också en tanke till alla dem som drabbats av en djup sorg. och tänder ett ljus för alla fina ungdomar som så onödigt miste sitt liv.

Bilden tagen på  http://office.microsoft.com/sv-se/images/results.aspx?qu=ljus&origin=FX010132103#ai:MP900289872

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Pineappletree]
7/24/11, 9:40 AM
#2

Så fint Mona…Kram på dig, du är en fin medmänniska.

mona43
7/24/11, 12:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tänker också på de poliser som blev skjutna i tjänsten, och på deras anhöriga, vad mycket lidande de får utstå, barn som blir utan sin förälder, och som mister sin nära kära make eller maka.

Det som är så skrämmande är att det kan hända även i vårat land. Sådana här människor har inga tankar på att vi alla är medmänniskor, oberoende på hudfärg eller tro, oberoende vilken politik vi tror på, vi är alla lika värda.

Bild: Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Traveller]
7/31/11, 9:14 PM
#4

Nazister med religiös kristen fundamentalism och uniformsfetischism i bagaget är något som alltid har funnits,deras övermännisko ideal är alltid lika skrämmande.Som väl är är det ovanligt med attentat av den här omfattningen.

Vad vi andra både här hemma, i Norge och resten av världen ska lära oss är vad för slags samhällen och ideologier som möjliggör att dessa galningar har möjlighet att under åratal bygga upp arsenaler och förvirrade kunskapsteorier för att sedan skrida till handling mot en hel generation av unga politiker som vill uträtta något för sin samtid.

Det är ingen slump att det alltid är människor i politikens vänsterfält som drabbas,det Nyliberala höger samhället med exkludering och klass skillnader som bärande ide har genom sin 35-åriga historia marginaliserat allt fler och genom sin skyll dig själv politik skuldbelagt medmänniskor och ökat skillnaderna mellan olika grupper.

Förhoppningsvis så drar folkflertalet rätt slutsats och inser att högerns politik obenhörligen leder till allt mer våld och misstro mellan olika grupper,Anders Breivik är en produkt av sin samtid där högerns politiker spelar på ras,religion och nationalitet för att plocka billiga poäng.

Var finns vår tids Torgny Segerstedt inom den borgerliga sfären???

mona43
8/4/11, 6:25 PM
#5

Tyvärr kommer det alltid att finnas dårar som tycker deras värderingar är mer rätta än övriga världens. hoppas bara att endel vaknar till insikt när sådana här saker händer i ens närhet.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[iurochskur]
8/11/11, 11:46 AM
#6

Inte ett öga torrt…jag fällde några tårar när jag såg detta. Känns som om det snart blir mera terrordåd nära oss. Jag fasar för framtiden.

Annons:
mona43
8/12/11, 12:15 AM
#7

Ja när det väl börjar finns det fler som får en kick, och fortsätter med detta meningslösa och fruktansvärda. Jag blev så ledsen av att höra, se och läsa om detta.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: