Annons:
Etikettpresentation
Läst 1646 ggr
[Traveller]
8/2/11, 12:12 PM

Appropå husdjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår katt Vera är inte galen eller sjuk,det är bara jag fotografen som glömt att slå på rödögons kompensationen på den nya kameran.

Resultatet blev festligt tycker vi själva i alla fall.

Annons:
mona43
8/4/11, 6:33 PM
#1

Vilken fin katt, hon ser magisk ut med dessa ögon Glad Undrar vad hon tänker på? hon ser väldigt grubblande ut.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Traveller]
8/4/11, 10:18 PM
#2

Vera "the quen" eller Loppan som hon heter till vardags är en 15-årig steriliserad honkatt som har/haft nio liv en otrolig överlevare och revirledare.På sitt eget envetna bestämda sätt håller hon våra tre övriga(barnens) longstay katter på mattan,Hon är liten till växten och tunn.

Gamla katters förstånd är stort sägs det ju,så det som återspeglas i hennes mask är väl visheten från de nio liven,

Hur har er sommar i Norrland varit?Vår har varit regnig,dubbelt så mycket regn i Juli vid Ölands norra som normalt,bönderna gläds åt det extra höet och sommargästerna kanske har läst mer än annars.

mona43
8/5/11, 1:11 AM
#3

Våran sommar har varit fin tycker jag, nästan för torr emellanåt istället, vi hade nog behövt lite av erat regn. Har det varit lugnare med turister hos er denna regniga sommar?

Ja hon ser ut som en klok kattmadam, men är man så gammal så vet man var skåpet ska stå så ungdomarna får hålla sig i kattskinnet Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Traveller]
8/5/11, 11:46 AM
#4

På Öland är det tjockt med sommargäster oavsett väder,när det regnar hänger turisterna på vägarna och i affärerna.Trängseln blir en vana och utan sommargäster skulle Öland bli än mer avfolkat och året runt servicen minska ytterligare.Kverulansen om trängsel får man strunta i.

Nu i Augusti kommer tyskarna i sina husbilar,svenskar och övriga nordbor drar hem till skolstart och arbete.Säsongen är visserligen förlängd in i september och avslutas med skördefesten då konstnärer och handlare håller nattöppet och vägarna är fulla av nyfikna som bara gillar att fara runt och umgås.

Trivsam tillställning där det går att köpa allt från världsberömd konst till biodynamiska grönsaker,äta lokalt producerad mat och ta ett par öl eller ett glas vin i höstmörkret.

Vera hälsar från sin utsiktspunkt i fåtöljen där hon har järnkoll på vad som rör sig i huset.

mona43
8/6/11, 12:08 PM
#5

Jo turister behövs det, många platser få tufft utan dem. Jag bor i höga kusten, här ökar folkmängden enhel del också under sommaren, allt från turister till dem som har sommarstuga i trakten eller hälsar på folk.

Mina katter Sotis och Tiger, två kastrerade kattherrar hälsar till VeraGlad Sotis är också en bestämd herre, kanske Vera skulle sätta honom på plats, det skulle behövas.Skrattande

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: