Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt och andra sjukdomar Att vara anhörig och vän Barn och vuxna med epilepsi Bemötande/behandlingar/forskning Djur med epilepsi Epilepsi förr och i andra länder Epilepsi i vardagen Epilepsi, fruktsamhet, graviditet Mätning av epilepsiaktivitet Om sajten ifokus Roliga filmer och historier Typer av anfall och vad utlöser nya? Tävlingar lekar och enkäter Vad är epilepsi Arbete, hobby och fritid Epilepsi filmer visar anfall Epilepsi i norden God mat för hälsan Klotterplanket - OT Mediciner och första hjälpen Presentation Regler på sidan Rättigheter och lagar i samhället Statistik Välkommen till epilepsi ifokus
Typer av anfall och vad utlöser nya?

Frånvaroattacker

2011-09-28 16:29 #0 av: Sindylina

Ni som har epilepsi o frånvaroattacker, hur beter ni er under dessa? Jag är nyfiken o tycker att det är ganska så intressant.

När jag blir frånvarande fortsätter jag ofta att göra det jag gör. Som att brygga kaffe (mäta upp kaffe), hälla av varmt potatisvatten (inte så bra), promenera o välja rätt väg osv. Ibland händer det att jag stannar upp o tex smackar men det är inte så ofta.

Tycker det är fascinerande att jag gör saker rätt fast jag är frånvarande.

Anmäl
2011-10-01 21:56 #1 av: mona43

Tur att du inte skadat dig då du får frånvaroattackerna.

Min son gör också saker under frånvaroattackerna, han springer vidare, äter eller så, men kan spilla eller tappa saker i golvet, eller sätta i halsen, ibland ramla, men oftast går det bra, det verkar som en "autopilot" går igång, man har det inprogramerat fast man är frånvarande.Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.