Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 2866 ggr
Gryth
4/3/12, 9:15 PM

Ovanligt ep anfall?

Har en son född v 24+3 fick en hjärnblödning vid födseln vid ca 3,5 års ålder fick han sitt första epanfall. Nu undrar jag om någon här har/vet någon med liknande anfall som min son? Kommer alltid på kvällen vid insomning. Börjar med oro, vaknar, somnar, vaknar, somnar, sen börjar han gnälla kommer inte till ro. Sen kommer kräkningarna. Har på sista tiden gett 10 mg diazepam vilket lugnar honom men kräkningarna kan bestå i flera timmar. Vaknar upp, gnäller,spyr och somnar om och så kan de fortsätta flera timmar.har aldrig stött på nått liknade vid jakt om fakta på nätet och läkarna ger inget vettigt svar. Nån som vet något om detta?

Annons:
mona43
4/4/12, 9:19 PM
#1

Min son har under sin uppväxt haft ep känningar under sömnen, men inte mått illa, han har smackat med munnen, skrikit till och varit orolig, och ibland haft svårt att somna om igen. Eller så har han sprungit upp och nästan ramlat, haft stora pupiller men inte varit helt medveten, man har fått leda tillbaka honom till sängen igen, där han vid dessa tillfällen i alla fall har somnat igen.

Ofta har han bitit sig på läppen också, eller gnisslat med tänderna. Han har aldrig haft några stora anfall men får Ergenyl morgon och kväll, och har provat olika lugnande preparat, numera bor han inte hemma.

Hoppas någon känner igen sig i din berättelse, man behöver någon att prata med.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: