Annons:
Etikettarbete-hobby-och-fritid
Läst 6077 ggr
lilian-62
5/12/12, 3:51 PM

Livet efter ep-operation

Jag är opererad för epelpsi och skulle vilja höra andras erfarenheter och hur livet gått vidare efter ingreppet. Själv fick jag, precis som stroke patienter m.fl, sämre kraft och ork än tidigare. Är även väldigt ljud och stress känslig. Bör undvika sånt så mycket som möjligt för att inte nya anfall ska uppstå enligt min läkare. Det är ju något man kan leva med och har ju fått ett betydligt bättre liv än när jag var besvärad av anfall och rädslan att de skulle uppstå. Men det har blivit lite svårt att hitta en plats på arbetsmarknaden. Trots att jag väldigt gärna vill jobba, så är ju arbetsplatser som är befriad från både högljudnivå och stress lätträknade. Om du själv är operarad och har liknande besvär kan du väl berätta vad du jobbar med. Sen har jag läst om många "negativa" personlighetsförändringar som ska kunna vara en följd av ingreppen. T.ex irriterad, inbunden, känslig m.m. Min erfarenhet är precis motsatsen. Både mina vänner och familj kan skriva under på det. Jag får ofta höra hur gladare, positivare jag blivit. (Utan att för den skull vara euforisk eller liknande.) Om mina "positiva" personlighetsförändringar har att göra enbart med själva tillfrisknandet eller om det även har med operationen att göra har jag inte fått något bra svar på. Kan man förändras åt det ena hållet vid ett ingrepp så varför inte åt det andra? Hur som helst mår jag mycket bättre och skulle vilja höra om lite om andras erfarenheter och om det är någon som har liknande erfarenheter som mig.

Må så gott! Cool

Annons:
MalinR89
4/25/18, 9:41 PM
#1

Hej Lilian ! Jag har gjort en operation för ett år sen och känner igen väldigt mycket av det du beskriver. Har också massor av frågor till dig :) har du någon mail eller liknade så vi kan skriva till varandra ? Mvh Malin

Upp till toppen
Annons: