Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 3276 ggr
EbbaG
5/12/12, 9:11 PM

kanske operation!

Fick veta idag att jag kanske ska operera bort min epilepsi och jag är  hur glad som helst! Är så otroligt less på den och jag skulle typ kunna göra vad som helst för att bli av med den. Det är extra jobbigt nu eftersom min medicin inte fungerar…

Skriv gärna om du har opererat bort din!

Annons:
mona43
5/12/12, 9:24 PM
#1

Håller tummarna för att du får operera dej! och att du mår prima efter operationenGlad

I den här tråden berättar lilian-62 om livet efter operationen

Efter operationen

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

lilian-62
5/13/12, 11:06 AM
#2

Va bra för dig, Ebba. Glad Det är ett stort ingrepp och ganska jobbigt före och strax efter. Men efteråt fick åtminstone jag ett helt nytt liv. Långt borta från oron för nya anfall och allt vad det innebär. Alla byten av mediciner och de biverkningar de ger är också väldigt jobbigt och sliter på både kropp o själ så att slippa det var också en befrielse. Operationen är inte helt riskfri den heller, men chansen att det ska gå bra är betydligt större än risken för komplikationer. När jag operarade mig, 2003, var chansen för att bli bra ca 60-70%, risken att bli sämre bara några få, medan resten var att allt skulle förbli oförändrat efter ingreppet. Det är ju några år sedan så siffrorna ser nog annorlunda ut idag. Det kommer nog din läkare att berätta mer om. Personligen ångrar jag ingenting. Mår så mycket bättre idag. Du kan läsa mer om det i tråden som Mona hänvisar till och för övrigt är du välkommen att höra av dig.

Kommer verkligen att hålla tummarna för dig. När det känns som jobbigast för du tänka på att det kommer att bli bättre och att du är stark nog att nå fram dit. Du kommer att fixa det och nytt liv väntar.

Många styrkekramar till dig.

Upp till toppen
Annons: