Annons:
Etikettbemötande-behandlingar-forskning
Läst 2219 ggr
[Traveller]
5/21/12, 7:22 PM

Nedläggning av Apotek

De utsålda Apoteken diskuteras då deras rätt att stänga ned verksamheten närmar sig.De Apotek som inte är lönsamma för de nya ägarna har rätt att stänga snart något som kommer att märkas i glesbygden först.

Vad har ni för erfarenheter av den avreglerade apoteksmarknaden?

Mitt Apotek i Borgholm lagerhöll alltid Keppra när staten ägde det ,numera tar dom hem på begäran!

Så jag hämtar min medicin på det fortfarande statliga Apoteksbolagets Apotek vid sjukhuset i Kalmar som fortfarande lagerhåller udda mediciner och mediciner med låg omsättning.

Vore kul att få en uppfattning om hur ni som håller till på EP i Fokus upplever avregleringen av apoteksmarknaden.

Annons:
lilian-62
5/24/12, 12:45 PM
#1

Tja, man kan ju verkligen undra vad det blev av de löften och prat om att hela Sverige ska leva tog vägen. Det har ju blivit precis tvärtom. Jag har inte så mycket erfarenhet av de privata apoteken, men har sett hur andra verksamheter inte heller passar sig så bra att driva med vinst syfte. Vård, skola och även apoteken ska kanske mer rikta in sig på kvalitet istället. Båda delarna (både bra kvalitet och tjäna så mycket pengar som möjligt) verkar vara svårt. Blir något som kommer i kläm och då har det ju i många fall visat sig att det är just kvaliten. Trist, men vi får hoppas på bättring.

mona43
5/25/12, 11:32 PM
#2

Det tråkiga då allt skall göras om är att det oftast blir sämre,jag håller mig till statliga apoteksbolaget fortfarande, de skickar ut min beställda medicin till en butik som är ombud, helt perfekt då man bor ute på landet, dessutom kan jag delbetala medicinen också på det viset som jag är van vid, andra apotek har andra som sköter uppdelningen av betalningen, det verkar kunna finnas hur många olika kreditbolag som helst på de olika privata apoteken. Vi har apoteket hjärtat i stan, jag gillar inte dem lika som apoteksbolaget, jag beställer på apoteksbolaget på mina sidor via internet de mediciner jag behöver och ett par dagar senare anländer deGlad

Det är tragiskt att apotek läggs ner på grund av snikenheten på pengar.Obestämd

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Traveller]
5/30/12, 1:09 PM
#3

Förändringar är försämringar,en gammal sanning som dyker upp allt som oftast.Privatiserings o avreglerings hysterin startad av de nyliberala profeterna i Chicago under 70-talet med Nobelpris till Milton Friedman som start på omdaningen av världsekonomin,en omdaning som gjort världens fattiga fattigare o de rika så otroligt mycket rikare så all sans o balans har försvunnit.

Våra Apotek är en del av denna förstörelse av våra gemensamma tillgångar.

mona43
5/31/12, 6:32 AM
#4

Det är verklgen sorgligt, var ska det sluta?Obestämd

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: