Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 2375 ggr
EbbaG
2012-05-28 11:56

Sabbar skolan

7 dagar i skolan kvar och det blir bara värre och värre! Har haft flera nationella prov de senaste veckorna och jag blir så stressad att jag får små anfall nästan hela tiden! Blir dessutom väldigt trött som gör det hela mycket värre…

Annons:
lilian-62
2012-05-28 17:08
#1

Förstår att du har det väldigt jobbigt och lider med dig. Men även om du är inne i en väldigt jobbig och stressig period nu kanske det kan vara värt att prova någon form av avslappningsövningar: meditation, mindfulness m.m. Det finns många förslag på det på ex You tube. Övningar som inte behöver ta så lång tid, men som för hoppningsvis kan vara till nytta. Även om skolan och allt omkring dig just nu är viktigt får du inte glömma bort att du och din hälsa är ännu mer viktigt. Va rädd om dig och LYCKA TILL!

mona43
2012-05-29 06:50
#2

Vad jobbigt, tröttheten och stressen gör oftast att man tappar koncentrationen också, håller med lilian, försök att slappna av mellan varven för att ladda batterierna.

Håller tummarna!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

EbbaG
2012-05-29 11:50
#3

okej! tack så mke!!!

mona43
2012-05-29 21:52
#4

Du får vila dej då sommarlovet kommerGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

lilian-62
2012-06-14 17:03
#5

Hoppas att skolarbetet gick bra för dig och att du hade en fin avslutning. Du får hämta ny kraft under lovet. Att göra sånt som du tycker är kul och som gör dig glad ger dig ny kraft och energi. Om du tycker om djur eller har en hobby kanske. Undvik att stressa. Att umgås med glada, trevliga människor som man känner sig trygg och harmonisk med mår man också bra av. Önskar att du får njuta av en riktigt fin sommar och att du får slippa anfall.

Må så gott! Cool

mona43
2012-06-14 22:16
#6

Säger detsamma, önskar dej och alla här på sidan en riktigt bra sommar, snart skall väll den riktiga sommar värmen komma!Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
EbbaG
2012-06-22 16:24
#7

tack så mycket!
har just varit och hämtat mig en ny kanin som jag är med nu på dagarna, det får mig verkligen att slappna av:)

mona43
2012-06-23 10:37
#8

Kaniner är så trevliga och söta, djuren är absolut våra bästa vänner, de sviker aldrig eller skvallrar vidare, de är sej själva och är trognaGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: