Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt och andra sjukdomar Att vara anhörig och vän Barn och vuxna med epilepsi Bemötande/behandlingar/forskning Djur med epilepsi Epilepsi förr och i andra länder Epilepsi i vardagen Epilepsi, fruktsamhet, graviditet Mätning av epilepsiaktivitet Om sajten ifokus Roliga filmer och historier Typer av anfall och vad utlöser nya? Tävlingar lekar och enkäter Vad är epilepsi Arbete, hobby och fritid Epilepsi filmer visar anfall Epilepsi i norden God mat för hälsan Klotterplanket - OT Mediciner och första hjälpen Presentation Regler på sidan Rättigheter och lagar i samhället Statistik Välkommen till epilepsi ifokus
Epilepsi förr och i andra länder

Roman med Epilepsi

2012-05-31 21:10 #0 av: [Traveller]

TIDEN av amerikanen Paul Harding,vinnare av Pulitzerpriset utkom 2009 och är en familje historia som planeras att utkomma i tre delar.

Epileptikern är en av huvudpersonerna och han försörjer sig som handelsresande.Hans anfall är målande beskrivna som urladdningar med kyla omväxlat med inre kokning,hemliga dörrar som är självöppnande och osynliga inramande gränslöst mörker.Anfallen är partiella men tidvis stora toniskt kloniska.

Boken är väl värd att läsa,lättläst inte för omfattande och beskriver en amerikansk vardag under tidigt 1900-tal som aldrig beskrivs i de TV-serier som vanligen visas.

Det är inte så ofta man hittar romaner där epileptiska anfall levandegörs och beskrivs så tydligt både före,under o efter anfallet.Igenkännings faktorn är stor.

Jag har lånat den på biblioteket.

Anmäl
2012-06-03 09:30 #1 av: mona43

Tack för tipsetGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Anmäl
2012-06-06 13:24 #2 av: indra-bus

Den måste jag läsa tack för tipset..

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.