Annons:
Etiketttyper-av-anfall-och-vad-utlöser-nya
Läst 2594 ggr
.m.m
7/3/12, 9:44 AM

Skriver av mig. Vägen genom min utredning

Som jag skrivit förut så är jag under utredning. Väntandet mellan besöken är som bekant lång.

Inatt vaknade jag av att min katt höll i mitt ben och tvångsslickade på benet. Kände först bara att det kändet tungt.

För att göra beskrivningen kort, så hade jag både täcke på benet och det jag uppfattade som "slickandet" (som milda tns ryckningar) fortsatte efter att jag hade rört på och flyttat både på ben och katt. Det var alltså ininget slickande jag hade känt. Det höll på så i nån minut. Det värkte lite grann och kändes tungt. Efter en stund vaknade jag igen av samma fenomen. Fast då var både tickandet i benet och värken mycket mindre. Och det fanns ingen katt i sikte. :P

Om man delar benet i tre så var det mittersta delen. Lite upp på låret, knät och mest under knät. Stort som en katt helt enkelt. ;) Katten hade legat där första gången. Precis där.

Jag tycker detta är märkligt. JAG har aldrig vart med om nåt liknande. Och frågar man min man så tycker han att han kan vara med om det nån gång. Muskelryckningar.

Kan det ha varit något epileptiskt? Kan det ha varit nåt helt regulärt muskelsydrom? Varför låg katten just där? För att jag ryckte eller var det tyngden av katten som utlöste det hela? Känns som ett mysterium. Det pågår mycket i mitt huvud just nu. Men detta senaste "fenomen" kommer nog ta upp den största delen av dagen. För visst blir allt bättre när man grubblar…? ;-)

Det skulle vara intressant om någon mer delade med sig av liknande erfarenheter. Vare sig det är bu eller bä. Eller andra spekuleringar. :) Alltid roligt.

Jag kan tillägga att epilepsi inte är den enda möjliga orsaken till utredning för mina symtom. Men detta vill de kolla som prio ett.

Visste inte vilken grupp som passade. Är det fel så får den gärna flyttas. :)

Tjing!

Annons:
mona43
7/3/12, 10:16 PM
#1

Man kan få sendrag i benen som endel gånger känns över hela benet, det gör rejält ont, det händer att jag vaknar av detta, men detta är nog något annat, det kan vara av epilepsin, eller att du legat i en konstig ställning.

Katter och även hundar brukar märka minsta lilla signal från oss mäniskor som de inte känner igen, de lägger sig eller sitter just där man har ont, eller något annat är fel, det har jag märkt ofta när jag har värk i kroppen. Det finns ju hundar som känner av epilepsi anfall och diabetes, visst är det fantastiskt, först är våra husdjur så bra sällskap och dessutom är de till sådan hjälp.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: