Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 3051 ggr
EbbaG
7/12/12, 10:34 PM

tack vare vilan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu varit anfallsfri i nästan 2 veckor!!! (vilket är ganska stort för mig)
i början av lovet så hade jag sommarjobb som fotbollsskoleledare med massa småbarn. Fick små anfall heela tiden, men nu efter det så har jag inte fått ett enda!! :D

överlycklig

Annons:
[Traveller]
7/13/12, 12:57 PM
#1

Har du det som man förr kallade Petit Mall?Korta flera hundra frånvaro attacker per dag utan att du minns det?

EbbaG
7/14/12, 1:33 AM
#2

jag har ingen aning om vad det kallas(a) har inte haft min epilesi på det här sättet länge. Jag hade ungefär 10-15 anfall per dag…

[per50]
7/15/12, 2:07 AM
#3

# 2 Oj det var många anfall, jag själv har bara haft två stycken anfall och det var två rejäla petit mal, jag har hittat rätt medicin tegretol regal så jag har klarar mig från anfall, men men ett anfall kan komma från en klar blå himmel.

[Traveller]
7/15/12, 9:32 AM
#4

Det finns en typ av EP som drabbar ungdomar med många små anfall,nästan omärkliga för de som inte vet vad det rör sig om.

Den typen av EP försvinner när man blir äldre innan 20 års åldern,har du fått någon diagnos o prognos?

EbbaG
7/15/12, 9:59 PM
#5

jaa, nu kommer jag inte riktigt ihåg allt! men typ frontal vid "snackplatsen" :$

mona43
7/16/12, 11:52 AM
#6

Vad söt du är på bilden! Glad

Jobbigt med frånaroattacker så där, men det verkar vara rätt så vanligt, min son som är 16 år har periodvis många frånvaroattacker, sådana gånger får man se över medicinen om han behöver större dos eller om det är något annat, stress är ju inte bra för personer med epilepsi, eller brist på sömn osv.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
EbbaG
7/24/12, 10:25 PM
#7

åh, tack så mycket!!:]

Jo, jag fick mycke anfall när jag inte ätit bra, eller sovit dåligt. Vilket ibland är ganska svårt när man är 17(a)

mona43
7/25/12, 12:44 AM
#8

Förstår att det är tufft att vara ung och ha epilepsi, när man är ung vill man vara som alla andra, många i omgivningen har inte kunskap om epilepsi, och det är jobbigt att försöka förklara hur det är att ha epilepsi, och många skäms också över sin epilepsi, men det skall man inte alls göra. Epilepsi är lika viktig att respektera som andra sjukdomar.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

lilian-62
7/30/12, 2:21 PM
#9

Känner igen den typ av anfall som du har Ebba. Så såg det även ut för mig en gång i tiden. Men va bra att du har varit anfallsfri en tid. Hoppas att det fortsätter så. Ordentligt med sömn är ju väldigt viktigt så var noga med det. Om anfallen börjar om igen (vilket jag håller tummarna för att de inte ska göra) så kommer de snart att hitta en medicin eller annat som fungerar. En del typer av ep kan ju vara lite svåra att få bukt med, men det kommer nog att ordna sig. Jag är ju anfallsfri idag, men hade ca 15-20 anfall en gång. Det tog lite tid, men till slut så….Jag tänker på dig och håller tummarna för dig. Var stark! Många styrkekramar till!

EbbaG
7/30/12, 10:04 PM
#10

tack så jättemycke!!
vad snälla ni alla är:)

Fick veta av min pappa idag att dom håller på att minska dosen, och jag hade inte ens susning! Det känns hur bra som helst:D

mona43
7/30/12, 11:53 PM
#11

Jag håller också tummarna för dig, härligt att de minskar dosenGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

gulochi
7/31/12, 12:05 AM
#12

Hej EbbaG

Härligt om du kan minska dosen lite utan att få anfall. Är det Tegretol du äter? Vilken dos tar du?

Säger som de innan sagt att jag oxå håller tummarna för dig :)

EbbaG
7/31/12, 12:00 PM
#13

Jag äter ergenyl 300mg (som jag håller på att minska), keppra 150mg och vimpat 400mg:)

Det är räknat per dygn

Annons:
Upp till toppen
Annons: