Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 1814 ggr
Mammize
1/31/13, 10:39 PM

Magnetkamera

Hej! Jag känner mig väldigt orolig inför en magnetkameraundersökning av hjärnan som ska göras på måndag. Jag har gjort eeg som visade på någon sorts aktivitet på höger sida. Fick senare göra en datortomografi som var helt normal. Har fortfarande mina konstiga "anfall" flera ggr/dag. Jag får som ångest en liten stund innan och sedan blir det varmt i bröstet och känns konstigt i huvudet, pirrar i armarna m.m. Jag blundar då och tar djupa andetag och då avtar detta efter ca 30sek.

Det mixtras med olika mediciner, trappar ner orfiril long som jag ska sluta med, har också 100mg lamotrigin som ska höjas. Äter också cipralex mot ångest och depression som min allmänläkare tror att det beror på.

Finns det någon som varit i min sits?

Annons:
lilian-62
2/2/13, 3:49 PM
#1

Hej! Tror inte du ska oroa dig så mycket. Själva undersökningen är ofarlig. Att du intalar dig att andas lungt och avslappnat verkar klokt. Ett tips är att lära dig lite om Mindfulness. Det ungefär vad du påbörjat själv. Finns att läsa mer om här på nätet. Har själv testat och tycker att det funkar bra.

Det är jobbigt när de håller på att byta mediciner osv men förstår att det är ett måste eftersom man reagerar så inviduellt på det olika preparaten som finns. Hoppas att de snart hittar rätt medicin för dig så att du slipper utsättas för det något mera.

Det kommer säkert att gå bra för dig på måndag, men jag ska hålla tummarna för dig.

Lycka till!Glad

Mammize
2/2/13, 10:19 PM
#2

Tack så mycket för de orden :) Kram

lilian-62
2/5/13, 8:52 PM
#3

Jag hoppas att din undersökning gick bra? Skulle väl tro att det gjorde det va? Men det är ju alltid lite oroligt när man ska utsätta sig för undersökningar och annat för första gången. Hoppas att de hittar rätt medicin för dig nu så känns det säkert lugnare och tryggare för dig. Ibland kan det ju ta lite tid. För mig gjorde det, men idag mår jag bättre än jag någonsin gjort. Önskar dig detsamma.

Var rädd om dig!Glad Kram!

mona43
2/7/13, 6:44 PM
#4

Håller tummarna för att allt har gått bra för dig!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Mammize
3/7/13, 9:40 PM
#5

Tack för att ni bryr er! Jag har fortfarande inte gjort MR-röntgen. Första tiden som jag fått så lämnade de återbud därför att det var så många akuta patienter. När jag fick tid igen så låg jag i influensa så nu väntar jag på ny tid

lilian-62
3/10/13, 7:31 PM
#6

Hoppas att det inte dyker upp några andra förhinder nästa gång det blir aktuellt. Inget kul att behöva vänta. Bättre att få det överstökat. Vi får fortsätta att hålla tummarna.🙂 Lycka till!

Annons:
mona43
3/11/13, 8:46 AM
#7

Ja det gör vi absolut👍

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: