Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 2325 ggr
Mammize
2013-03-07 21:48

Konstigt!! Vet inte min diagnos

Som jag har skrivit tidigare så visade mitt eeg på någon aktivitet på höger sida av mitt huvud och detta går min neurolog på. Har nu varit hos två psykologer där jag har fått berätta om bl.a. mina konstiga känningar. Jag har också fått göra olika tester och de säger att det är panikångestattacker som jag får istället för epilepsianfall. Detta säger även min läkare på vc. Vad ska jag tro? Käkar både lamotrigin mot epilepsi och cipralex mot det psykiska. Testerna visade på att jag lider av panikångest, GAD och depression. Någon som varit med om det samma? Vet ni om detta kan ge utslag på eeg?

Annons:
lilian-62
2013-03-10 19:42
#1

Hej igen, Mammize!

Låter konstigt att det skulle kunna ge utslag på EEG, men va vet jag. Det kanske kan vara svårt att avgöra vad det kan vara ibland för många sjukdomar har ju många liknande symptom. Sen kan man ju  tänka sig att det ena ger det andra. Om man tex inte mår fysiskt bra så påverkas man ju även psykiskt. Hoppas att de utreder dig ordentligt nu så du slipper känna dig så otrygg och fundersam. Bra att du får gå och prata med de som verkligen kan det här, men var inte rädd för att fråga dem om det är något du undrar. Det finns ingen fråga som är för dum. Kram och Lycka till!

mona43
2013-03-11 08:59
#2

Håller med lilian-62 skriv ner allt du undrar över och be dem svara dig på frågorna, de finns där för att hjälpa dig, var envis och tjata på dem, du har all rätt att få rätt diagnos.

Håller tummarna👍

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: