Annons:
Etikettarbete-hobby-och-fritid
Läst 2207 ggr
[Traveller]
4/15/13, 10:38 AM

Stararna

Nu är det vår,Stararna kom i fredags.Aktiviteten under mina takpannor startade i söndags med att de städade fjolårs bona,grässtrån,gamla fjädrar och allmänt bös for ut och landade runt där de bygger nytt.Lika roligt varje gång det händer.

Mina 2 nya fågelholkar ockuperades efter 4 timmar av Pilfink,skatboet är borta så i år blir förhoppningsvis inte för många offer för grannboende Skator.

Den här vintern och våren borde föras upp på  begreppet Mannaminne då den varit både kall,snörik o lång.Våren här på Öland är alltid kall men även våren i år är extrem.

Veden är slut så mysbrasornas tid är över och elräkningen stiger,tanken på solpaneler förstärks då soltimmarna så här års ger mycket effekt som bara reflekteras bort.

Annons:
mona43
4/15/13, 2:45 PM
#1

Här börjar våren göra framsteg också, såg koltrasten i går. I morse regnade det. Vi har fortfarande en del snö kvar, mest på skuggiga platser, det har varit en snörik vinter häruppe.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

lilian-62
4/15/13, 10:26 PM
#2

Det börjar även våras här i Östersund. Det regnade under förmiddagen, men därefter blev det strålande sol. Snön tinar i rask takt. Gator och gångbanor är så gott som snöfria nu. Det lockade till en lång, härlig promenad i solen med min fyrfota vän. Då hittade vi både årets första tussilago och utslagna videkissar. Härlig tid nu så det är väl bara att passa på att njuta. Önskar er alla en lika härlig dag som den jag haft idag. 

Må så gott! 😎

mona43
4/16/13, 11:27 AM
#3

Våren är en underbar tid, man förundras varje vår över hur fantastiskt naturen fungerar.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: