Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 1402 ggr
lillan-65
2013-05-08 16:32

Presentation

Jag är en kvinna som har epilepsi och utreds just nu på ett uv- sjukhus i Umeå. Jag har med medicinering inga större anfall men mycket biverkningar. Under pågående anfall kunde det inte mätas upp någon epileptisk aktivitet och sjukhuset misstänker nu "icke eptileptiska anfall" enbart. Jag har därför fått min medicin sänkt och mår mycket dåligt av det. Jag känner med att det påverka mitt psyke att inte bli trodd för vad jag känner nu när jag är nere på mycket låg medecinering. Är det någon som känner igen sej i detta och vill dela med sej. Jag har fått besöka en psykolog för att utreda mina anfall men hon ansåg inte det var några psykiska anfall, så jag är tillbaka på ruta ett, fast mår sämre p g av den ofrivilliga medicin sänkningen. Tacksam för svar.

Annons:
lilian-62
2013-05-08 17:27
#1

Hej, Lillan!

Vet precis hur det känns att bli bemött som om man inte var värd att ta på allvar. Du verkar ha haft väldig otur med din psykolog. Det är ju en person som verkligen borde lyssna på dig. 

Jag har personligen aldrig haft problem med att må sämre när de minskat min medicinering, men det kanske kan vara så att du mår bättre efter ett tag. De brukar ta ett tag för medicinen att börja verka som den ska i kroppen när man nyss fått den. Det kanske är samma sak när den sätts ut.

Jag tycker i alla fall att du ska göra ett nytt försök med att få någon att prata med. Någon annan än den du fick prata med tidigare. Det är viktigt att personkemi och annat fungerar. 

Hoppas att du få börja må bättre snart. Och kom ihåg att det inte är dig det är fel på när du blir bemöts med nonchalans. Det är de andra som inte lärt sig att ha respekt och kunna bemöta sin medmänniskor med värdighet. 

Lycka till!

mona43
2013-05-10 02:24
#2

Du har all rätt att få byta psykolog, det är oerhört viktigt att man tas på allvar och utreds proffsigt.

Man har också rätt att anmäla vårdpersonalen om man känner sig felbehandlad eller felbemött i vården, de skall finnas för oss och hjälpa oss, många väljer att inte reagera och anmäla, och får inte den hjälp de behöver, man hjälper ju också andra i framtiden att få bättre hjälp.

Ge inte upp!

Kram!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: