Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 1841 ggr
linn8
2013-10-26 14:41

Jobb

Hej! Finns det några jobb man inte får ha om man har epilepsi? (Har inte det men undrar bara:))

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
mona43
2013-10-26 18:17
#1

Det beror på hur epilepsin är, om man har många anfall eller är påverkad av den ofta, eller har medicin som gör att man mår riktigt bra.

Yrken som kräver att man hela tiden är skärpt och på allerten, som till exempel chaufförer av olika slag, pilot, kirurg eller andra krävande yrken, där får man inte alls ha minsta tendens till epilepsi.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2013-12-04 18:20
#2

Fråga gärna mera om du undrar över något, det behövs mera kunskap om epilepsi i samhället. 🙂

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linn8
2013-12-10 08:16
#3

#2 ja då:) måste bara komma på något

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

mona43
2013-12-10 08:29
#4

 🙂

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

linn8
2013-12-21 20:22
#5

Hoppas att det är ok om jag tar det i samma tråd? En gång när vi var i en park fick får lärare ett typ anfall, alla blev ju såklart jätte rädd, många skrek och sprang. Men jag, min kompis och en tjej till stod kvar. Den andra tjejen gick och hämtade lärare på andra sidan parken(hennes bror har elilpepsi) så småningom om kom helikopter osv. Men vad kan man göra för att hjälpa den personen? Kan man råka "förvärra" det?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Upp till toppen
Annons: