Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 1933 ggr
Liinddaaa
2013-11-18 20:56

rädd att vara själv

Får vanligtvis bara anfall vid uppvakning och det kan vara allt från små till stora så df vågar jag inte sova själv. Jag är livrädd att anfallet inte ska släppa och jag kan själv inte kontrolera mig. Någon som kan ge mig tips på att övervinna denna rädsla?

Annons:
mona43
2013-11-19 16:29
#1

Är du vid medvetande då det händer så förstår jag att det är skrämmande, inte lätt att ge svar på detta, men en sak är att försöka intala sej själv redan kvällen innan att det är ingen fara, jag fixar det här, kan du påverka andningen under anfallet, så försök att djupandas, det kan hjälpa.

Någon fler som vill komma med tips?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

indra-bus
2013-11-19 18:51
#2

När jag fick min ep  så var jag oxå livrädd, fast jag var rädd att få dem ute. Blev faktiskt tagen för fylla en gång fick inte blåsa alko test för att bevisa att ja inte var full.

Men sen bestämde jag mig för att inte vara rädd så jag tänker inte så mycket på de längre, men känslan kan ändå komma ibland o så kommer de nog att vara.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

mona43
2013-11-19 20:55
#3

Oron finns nog där till och från allt jämt, en del lär sig nog olika knep som kan hjälpa.

Vad otrevligt att bli tagen för fylla, konstigt att de inte kollade med en alkotest. Tyvärr är det många i samhället som saknar kunskap om epilepsi.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
2013-12-04 18:26
#4

Hur går det för dig Liinddaaa, har det blivit lugnare?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
2014-01-19 19:09
#5

Jag blev inte livrädd när jag fick min epilepsi, men jag blev lite orolig vad jag har fått för något.

Men efter en röntgen så fick jag veta att det var ett epilepsi anfall jag fick och att det bara var en gångs företeelse, men icke sa Nicke jag fick flera anfall  och efter det så sköter jag mig.

.m.m
2014-07-03 14:38
#6

#5. Vad menar du att "sköta dig"? :)

Annons:
[per50]
2014-07-03 15:52
#7

#6 Jag menar att jag tar min medicin regelbundet..

mona43
2014-07-03 16:43
#8

Hur går det för dig  Liinddaaa?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: