Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 4777 ggr
Belzibum
2014-02-17 05:49

sluta med tegretol

Hej på er alla här inne. För 3 år sen fick jag mitt första och enda epilepsianfall. (Grand mal tror det hette så.. när man faller ihop.. ) Är idag 28. det skedde 2 månader efter en hjärnoperation jag gjort där en cysta växte mitt i smeten. Nu vill dom att jag slutar med medicinen och jag känner mig livrädd över detta. jag lider även av ångest/panikångest å precis innan jag ramlade ihop så fick jag yrsel å svimningskänslor vilket jag även får av min ångest. Är det någon här imne som gått igenom samma sak å slutat med medicinen? /

Annons:
indra-bus
2014-02-18 17:15
#1

Hej!

Varför vill de att du skall sluta med medicin? Den medicinen du äter är oxå stämning stabiliserande o kan vara bra mot ångest.

Har ångesten blivit bättre sen du började med medicin? Så tycker jag att du skall stå på dig om att få ha den kvar.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

mona43
2014-02-20 12:25
#2

Ställ dem mot väggen och fråga dem varför? och i så fall om finns annan medicin som kan hjälpa lika bra mot panikångesten, du har rätt att få må bra.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Belzibum
2014-02-23 19:32
#3

Jag äter redan sertralin mot ångesten. Dom vill att jag slutar med den eftersom jag enbart haft 1 anfall å det var efter hjärnoperationen.. Rädslan jag har är att jag ska ramla ihop nu. Hur lång tid efter man slutat med medicinen får man börja köra bil igen?

ricorico
2014-03-27 13:02
#4

Jag har ätit Tegretol i 45 år, och som jag har förstått så är det svårt att hitta mediciner som passar ihop med Tegretolen och mina mediciner för min bipolära sjukdom. Nästan alla mediciner sänker "tröskeln" för att få nya anfall. Och vid mitt senaste anfall (som inte berodde på Tegretolen) som var en sjukhusmiss angående en annan medicin jag tar mot EP, så fick jag två andningsstopp. Så jag är väldigt rädd att få nya anfall,hemma. Men nu har jag upptäckt  nya sätt att ta mitt liv. 

Allt dåligt har något gött med sig 😃

Angående bilkörning, så ska man vara anfallsfri i 1 år.😃

mona43
2014-04-21 11:00
#5

Hur har det gått Belzibum? fick du ha kvar din Tegretol?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

indra-bus
2014-04-22 08:36
#6

Undrar oxå hur de gått. Har läst lite nu o att sluta med ep medicin kan vara lite jobbigt man får sakta trappa ner.

Hoppas de gått bra i alla fall.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
[per50]
2014-05-13 12:50
#7

Undrar även jag hur det har gått?

Upp till toppen
Annons: