Annons:
Etikettallmänt-och-andra-sjukdomar
Läst 2424 ggr
Misscat
3/20/14, 6:18 PM

Liknande anfall?

Jag undrar om det finns någon som har liknande epilepsianfall som jag har?

1. Ibland blir jag som ihålig och kan inte förmedla mej, faller inte ihop men under anfallet kan jag inte heller röra mej. Detta tar enligt omgivningen max 30 sekunder upp till 1 minut.

2. Ibland får jag epielpsi anfall som gör att stammar och vänder på meningarna utan att märka det själv. Medvetande grummlande.

3. Ibland får jag epilepi anfall som gör att jag rycker i nacken och i ena mungipan, allt åt samma håll. Jag minns inget av det.

4. Ibland får jag epilepsi anfall som gör att jag rycker till i ena armen. Medvetande grummlande. Max 1-2 minuter

5. Ibland får jag epilepsi anfall så hela groppen rycker. Kommer inget ihåg.

6. Ibland får jag epilepsi anfall så hela kroppen rycker och jag tuggar fradga, biter mej i tungan och jätte ömma muskler och ont i huvudet.

Omgivningen som känner mej väl ser när jag håller på att få anfall för att jag blir vit i ansiktet.

Annons:
ricorico
4/6/14, 9:53 PM
#1

Hej, punkt 5 & 6 verkar vara ett typ gran mall anfall.

Hur länge har du haft EP?

Och äter du mediciner?

Johan

Misscat
4/8/14, 10:17 PM
#2

Diagnosiserad för 20 år sedan.. Började med medicin då. Har dock känt av anfall från barnsben drygt. 40 år.

mona43
4/21/14, 1:04 PM
#3

1. Detta stämmer på min son, han blir stirrig bara en liten stund och helt stel, efteråt är han trött. Han är 19 år nu, och har hat epilepsi sedan han var 2 år.

2. Han verkar inte minnas vad han sagt, han tjoar till under anfallet och det är svårt att förstå vad han säger, han blir också vinglig.

3. Ja det är vanligt, samt att man kan tugga illa sig på tungan och läpparna.

4. Ryckningar är vanligt både på dagtid och nattetid, min make Per rycker till annorlunda nattetid.

5. Grand mal

6. Det är vanligt vid mindre och större anfall. Både man själv och omgivningen brukar märka att det är ett anfall på gång!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[per50]
5/13/14, 12:46 PM
#4

Hoppas det ordnar sig för dig.

Upp till toppen
Annons: