Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 2872 ggr
.m.m
7/7/14, 10:08 PM

Skador i samband med anfallen?

Vad har ni för erfarenheter av skador/att man gjort sig illa i samband med sina attacker? Skriv gärna om ni saknar sådan erfarenhet också. Dela gärna med er. Tack!

Annons:
lillan-65
7/8/14, 6:47 PM
#1

Jag har skadat min framtand vid ett anfal (det jick inte redda den så ja har en låtsastand där) o mitt knä vid ett anat. Sen huvet med när ja ståt i liftkön vid skidåkning o fått t liften i huvet (o den är hård o komer med en jumla kraft vet alla som köat på sån så ja fick hjernskakning o spudde ehjdlöst i 2 dar.

.m.m
7/8/14, 10:58 PM
#2

Tack! :) Fler?

mona43
8/6/14, 3:37 AM
#3

Bita illa sig i tungan och läpparna, ramla och slå sig gul och blå, slå sig i huvudet, i värsta fall bryta någon arm eller ett ben, skada näsan, ja det finns säkert mera, jag har inte epilepsi men har anhöriga med det,  jag har själv lätt att svimma av, speciellt om jag har stark smärta, och har slagit mig både här och där.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

lillan-65
8/6/14, 10:15 AM
#4

Jag har ibland (inte ofta o inte sen ja började med den medecinen ja har nu ) vaknat på moronen o merkt att ja bitit mej i sidan på tungnan o det jör ju ont o äta hela dan sedan o man blir som svullen. Det kens som lengesen att ja nestan glömt det.

.m.m
8/6/14, 7:19 PM
#5

Tack för svar. Hör det till vanligheterna tro eller mer undantag..?

lillan-65
8/7/14, 8:31 AM
#6

Hos mej är det undantag (hent bara nåra gånger under mitt liv).

Annons:
Ipola
8/11/14, 9:16 PM
#7

Under tre av mina anfall har jag antingen trillat ner från min säng eller rakt ner i golvet. Har klarat mig undan med några enstaka blåmärke från när jag ramla från sängen rakt in i ett element (i väggen då) och sen en gång fick jag rivmärke och massa blåmärke då jag ramlade ner från sängen och hamnade precis bredvid mitt skrivbord, så när jag la där och krampade så trycktes min rygg mot skrivbordet. Förutom dessa har jag klarat mig undan bra :)

Upp till toppen
Annons: