Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 3021 ggr
lillan-65
2014-09-01 09:32

Olika upplevelser

Jag vile bara beretta att jag har jort mitt eeg o den personalen som satte det i mit huvud var jettesnella o pratade med mej om myket som ja vil dela med mej av för att det kansje kan hjelpa nån annan som med kenner sej lessen för det. Dom berettade för mej att det är HELT NORMALT o ha FLERA  olika konstiga upplevelser (en del har bara en o sama men en del kan ha olika). Ja viste inte detta sjelv men det är endå skönt o veta för ja har sjelv undrat ibland VARFÖR det är så på mej o varför ja vil beretta det är för ja har inte sett att nån har skrivit det o kansje är det nån mer som har det o kenner sej lessen över det o undrat VARFÖR, o då vet ni varför o att ni INTE är ensama om det (o det är med derför medecinerna hjelper på sånt). Ja kan ha både konstiga upplevelser o brend lukt o få besk smak i munen , höra röster (inte allt samtidit) men det som är lika på dom olika sakerna är att det komer plötslit o sover ja om det komer så vaknar ja till snappt inan o sen komer det o ja somnar ijen. så funkar det på mej. Men HUR ja ska bli bra på o prata om DET man upplever vet ja inte, det tar emot o det är pinsamt o ja HATAR det verkligen o det är enklare o seja BARA anfal. HUR jör ni som har SÅNT, pratar ni öppet med eran doktor om det?? Ja är dålig på det o har altid varit det med. Ja vil inte ens prata med min man om det o endå tyker ja vi kan prata om myket (o vi har vart gifta lenge o han är snell). Snella, skriv hur ni jör???

Annons:
lillan-65
2014-09-01 09:47
#1

O jag vil med undra om det ÄR viktit att man sejer till sin doktor VAD för konstiga upplevelser man har???? Recker det inte ijentligen o bara seja att " man kan uppleva olika konstiga skaer"????  Det kan vel INTE vara nödvendigt o seja PRESIC VAD. SNELLA, svar o tips önskas på detta ja undrar eftersom ja snart ska treffa min läkare.

grimling
2014-09-01 11:21
#2

Jag berättade vad jag såg omkring mig och att jag kände bränd lukt osv. Tack vare det och lite till med tester eeg, mri och andra undersökningar är jag opererad och mår bra. Så var inte rädd att säga vad du ser känner för de på sjukhuset är vana med det mesta. Man är inte dum i huvudet utan det är epilepsin som framkallar sakerna. Säger man inte det till din läkare så tror hon ju att det är bra, så dölj inget det tror jag är det bästa.

lillan-65
2014-09-01 12:53
#3

tack för svar. Men eftersom du oprerearts så har du nog inte varit osynlig nåt i eeg aparaten eller HUR har det vart för dej där??? Jag vet man måste synas där för opratjon för ja har en kompis som blivit opererad  ( o ja har bara synst lite en gång o vart osynlig de andra gångerna). Men sa du till din doktor VAD du upplevde INAN du synts på eeg???? O sejer man "konstiga upplevelser" så är det vel inte o dölja tyker inte ja fast NEJ, det är ju inte helt ärlit heller o sen är ja med lite redd o seja konstiga upplevelser för då kansje hon fråga VAD för upplevelser. Ibland kens allt det så jumla jobigt att ja kener ja vil INTE va nevrologpasienent MEN vil jerna ha medecinerna efetrsom dom hjelper. Är det bara ja som tyker det är en jumla pinsam sjukdom??? Jag tenker med att ja IBLAND kener att ja inte vet om det är epelepsin eftersom min nevrospsykolog sa en gång att det hjelper med såna medeciner på psykiska saker med. ja vet inte om det var alla medeciner eller kansje bara nårra så då vet ja ju inte det endå kenner ja, O den medecinen ja har nu är bra (har keppra) men ökar ja den så blir ja lett deppad typ (ser allt mörkt i mit liv då) men sliper dom anfalen deremot o minska ja blir ja gladare inom mej men får tillbacka dom duma upplevelserna.  O jo, det skule ja ijentligen behöva prata med min doktor om o hon är snell o ja jillar hene men det ÄR pinsamt o seja om VAD man upplever för ja tyker sjelv det låter psyksikt fast där på fysavdelnignen sa dom det var NORMALT. förlåt det blev lågnt.

lillan-65
2014-09-01 14:25
#4

O det är en sak till ja tyker är lite konstig på mej. Ja har sen en tid backåt jobbat lite mindre o då har medecinerna funkat lite bettre o det tycker ja är konstit eftersom medecinerna kan ju omöjligt veta HUR myket ja jobbar. Är DET ett tecken på att dom upplevelserna ja har skule kuna va psykiska??? Ja vet INTE HUR ja ska tenka där????

Upp till toppen
Annons: