Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 2601 ggr
Kajsami
2014-10-15 20:34

Läkaren har gett upp!

Jahapp, då har man avverkat sin tredje medicin då!  Jag har tidigare avverkat Tegretol Retard och Lamotrigin. Och nu även Ergenyl Retard.  Pga att jag råkar ha en extrem känslighet för mediciner.  Och nu har även läkaren gett upp! 

Mina biverkningar:
* Sömnbehov på ca 11-12 h. 
* Kan knappt sköta mitt jobb, jobbar då bara halvtid, arbetsuppgifterna blir lidande när man inte kan tänka ordentligt
* Orkar inte med hushållsarbete eller matlagning. Blir färdigmat eller snabbmatsställe varje dag
* Även om jag skulle ha en liten ork kvar till matlagning så kan man ändå inte få till det för att matlagning kräver tankearbete - något som medicinen inte tillåter
* Kan inte läsa böcker, se på TV eller filmer pga att man blir så trögtänkt av medicinen att man inte begriper saker
* Man uppfattas rent allmänt som trög i skallen. IQ femåring typ. 
* Man tappar ord när man pratar. Lite typ afasi.

Jämför det med när man är snuvig, då får man inte luft genom allt snor och kan inte andas med näsan. Jag har alltså "snor" i hjärnan som täpper till så pass mycket att tänkandet inte kan tränga igenom. 

Det här är ingen livskvalitet! Det håller inte i längden att äta på snabbmatsställen varje dag och jag känner mig liksom inlåst i mig själv.  Jag måste helt enkelt trappa ner, kanske min kropp kan tåla en halv tablett om dagen, dvs 75 mg (måldos är 1000 mg!)

Nu har även läkaren gett upp. Hon sade idag att de inte kan göra något mer. Så det var bara att hoppas att anfallen inte blir alltför frekventa eller för stora, menade hon. Tack och adjö från neurologmottagningen alltså.  

Jag fick diagnos i april och har alltså redan blivit ett hopplöst fall som de har gett upp om.  😕

Annons:
lillan-65
2014-10-16 17:06
#1

hej kajasmi, för står hur du kener dej. Min läkare ja hade har med jett upp mej o ja blir tilbacka skikad till min gamla nevrolog. Ja fatar att vi iNTE ha sama problem eksakt för ja mår ju bra av mina keppra men ja skule behövt öka o får inte det så där blir det tvertom (på dej vil dom öka o på mej inte).  Det ja tenker är vel "törs du va utan medicin"? Min nevrolog i linköpåign vile ja skule prova o NU ångra ja mej att ja sa nej om det för då kansje ja hade fått behåla hene ett tag till samtidit som ja sjelvklart skule varit jetteredd. Men ja kende stor tryghet i hene och så som ja tenker NU så skule ja vågat allt med ehen bakom mej TROR JA.

Det ja tenker på om maten (snabbmat är ju inte bra o man mår inte bra av det som du sjelv sejer). Nåt som är enkelt o jöra o klara sej sjelvt på spisen är ju kålsoppa, blomkåls gratäng med svamp i. Såna grönsaker är finast just nu på hösten. Du kan jöra flera portoner o spara o frysa in så du bara behöver värma på  det visa dar. Det där med trötheten kener ja ijen men på mej jick det över men ja mins tyver inte hur lång tid det tog. O ja blir mer trögtenkt med senkta medeciner (o det är inta bara ja som upplever för det tyker min syster o man med. Men ja är medveten om att ja nog är ensam om o kena så då ja läst flera gånger hur folk tyker dom blir just trögtenkta. Men ja stemer inte in på det. Har du möjlighet o byta till nån anan nevrolog som INTE vil je upp dej??? Man behöver en nevrolog ju. Hopas att det ordna sej bra för dej o att du tykte mattipsen var bra. KRAMAR till dej.

Upp till toppen
Annons: