Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 3491 ggr
Lotta321
2/1/15, 4:42 PM

Ljuskänslig epilepsi

Hej. Jag är ny medlem här, dock inte ny då det gäller epilepsi. Tänkte höra om ni har något svar på det jag lidit av i många år men som jag inte får svar på. Psykologen säger att det ångest, migränläkaren säger att det kan vara migrän eller låg kramptröskel. Jag hade epilepsi Grand mal när jag var 8- 13. Sedan försvann det förutom ett anfall vid 16 och ett vid 25. Sedan har jag inte haft något anfall. Är nu 50. Problemet är att jag inte tål blinkande lampor, randigt eller soliga dagar när det blir randigt ljus av träd/sol. Inte heller tål jag solig gatumiljö med mycket folk och många olika saker som antingen ligger i skugga eller starkt ljus. Vad som händer är att det börjar glimmrar alldeles kolossalt så jag måste blunda. Det begränsar så mycket det här. Kan inte cykla soliga dagar bland träd eller köra bil. Effekten blir att jag stannar hemma av rädsla för att få det där otäcka som händer. Tror ni att det finns någon medicin som får bort det? Hur ska jag hitta en bra neurolog i Göteborg som fattar att jag måste ha hjälp. Har någon av er här samma problem?

Annons:
Upp till toppen
Annons: