Annons:
Etikettbemötande-behandlingar-forskning
Läst 1982 ggr
Nissa123
2/13/15, 3:58 PM

Levetiracetam

Har haft ett stort anfall, och flera anfall då jag tappar kontakten med omgivningen och får tunnelseende. Efter flera undersökningar fick jag utskrivit levetiracetam och är uppe i en dos på 1000 mg morgon och kväll, får inga anfall eller blir frånvarande längre men mår inte bra alls, yrsel, illamående och har problem med lukter, olika lampor och ljud. Men läkaren bara säjer att jag ska avvakta månad efter mån. Någon som upplevt något liknande, kan det vara biverkningar eller hjälper inte denna medicin inte mej helt?

Annons:
Lucy_lisa
2/14/15, 6:01 AM
#1

Det är säkert biverkningar, om du inte känner igen besvären som dina anfall såklart. Tog också den medicinen ett tag (typ ett år) men fick massa ångest/deppighet, blev lite knäpp i huvudet av den. Nej, jag gillade den inte. Men den fungerade bra mot mina anfall också. Hur länge har du tagit den? Om det har gått flera månader utan att du märkt att det blivit bättre så känns det ju osannolikt att det skulle bli bättre. Men en-två månader får man nog vänta. Om du precis kommit upp i den dosen, så är det alltid som jävligast de första veckorna men sen brukar det vända. Har också stora problem med yrsel och illamående och kräkningar och dubbelseende av mina mediciner, men jag har inte så mycket att välja på längre. Om du inte prövat någon annan innan så kräv att få byta om besvären inte går över. Du ska ju inte behöva må dåligt om det finns andra alternativ att välja på.

Upp till toppen
Annons: