Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 2855 ggr
helen@
3/17/15, 2:09 AM

epilepsi

Hej,jag är mamma till en 24 årig grabb.Första gången fick han anfall 2011o det var dan efter att han var på en fest o hade druckit alkohol.Nästan ett år efter fick han det igen,o då fick han tegretol,Men alltid när han var trött eller var på fest o drack fick han anfall,men inte lika kraftigt som första gången.Då han fick högre dos tegretol har han inte haft anfall 2år,efter semester förra året ville han trappa ner o sluta för att ta körkort.Han slutade i november o har varit fri tills förra veckan vaknade jag ov  att han krammpade.Jag tycker att det är så hemskt jobbigt o  det har satt sina spår ov rädsla hos mig att jag vågar inte sova på nätterna ,o är hela tiden på min vakt o rädd.Han har börjat äta tegretol igen,är det nån här som kan hjälpa mig på traven hur kan jag släppa rädsla,.Tack

Annons:
lillan-65
3/22/15, 3:16 PM
#1

hej helen ja tror inte u behövber va så orolig om han börjat med mdecin ijen o sjelv tycker att ha mår bra. Medicinerna hjälpta ju förut så varför skulle dom inte hjälpa denna gången??n, Ja vet inte HUR du ska tenka för o slipa rädsla. Men hela livet är ju fylt av faror even utan epilepsi, kansje ska du tenka så.

lillan-65
3/23/15, 4:38 PM
#2

Ja skulle vilja je dej ett tips till. Ja vet inte om du får tidningen "Epilepsia" i din brevlåda. Men där står om en som berättar om sitt liv som ung och om dens föräldras rädsla och hur man INTE ska jöra (det börja på sidan 12). Jag tyckte det var veldigt bra o ja kunde känna igen mej lite om hur det var för mej som liten. Ja vet tyver inte VARFÖR ja får den i brevlådan men vi är med i epilepsiförenignen och betalar med till hjärnforskningen varje månad så kansje det beror på nåt av det.

lillan-65
3/23/15, 4:40 PM
#3

Jag kansje skulle lagt till att ja menar i det senaste numret alltså nummer 1-2015 årgång 45.

Yuuuhanna
4/18/15, 1:58 AM
#4

Jag tror det är svårt att göra så mycket åt den känslan. Jag kan ligga sömnlös i många nätter efter att min sambo haft sina anfall. Det är obehagligt och man känner sig så maktlös när det sker. Så jag kan bara säga att jag förstår dig TS, att du blir orolig. Men samtidigt har han ju inte haft så många anfall så försök tänka på det så kanske det blir lättare att slappna av?


Upp till toppen
Annons: