Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 2746 ggr
nathalieaxx
2016-11-14 13:51

EP diagnos/utredning

Hej allihopa! Jag är just nu under utredning för EP. Har haft 3 anfall sen i början av året, har aldrig tidigare "tuppat av" i mitt liv. Är 25 år. Under dom två första anfallen (vet inte vad jag ska kalla det eftersom jag inte fått diagnos än) var jag ensam. Det tredje anfallet var min sambo med och beskrev sedan för mig hur det såg ut, då sökte jag hjälp och remitterades till neurolog. Nu har jag gjort eeg, mrt hjärna samt 24 timmars ekg för att utesluta hjärtfel. Ekgt såg bra ut men har inte fått svar på det andra. Har även haft ett samtal på två timmar med neurolog där jag och min sambo svarat på frågor om anfallen och jag har fått berätta själv hur jag känner mig innan och efter. Dom tycker att det låter som EP och sjukskrev mig i en månad under utredning och övervägde att sätta in behandling redan nu. Ni som genomgått en sån här utredning: Måste det visa något på eeg och mrt för att diagnos ska kunna fastställas? Hur var det för er? Berätta gärna. Blir tokig av att vänta på svar, ovissheten är så jäkla jobbig..

Annons:
BaraIda
2017-01-31 11:07
#1

Hej! Man måste inte hitta ngt på EEG eller röntgen för att få diagnos, jag har haft epilepsi i 15 år och först i år har man sett aktivitet på provocerat sämn EEG! Hoppas det går bra för dig

lillan-65
2017-02-28 11:23
#2

ja har bara hjort vanlir eeg o nej det syns ignet tyver o ja vet inte om ja tror inte ja har nån diagnos men ja har medeciner vilket ju är viktigare.

Upp till toppen
Annons: