Annons:
Etikettbarn-och-vuxna-med-epilepsi
Läst 2266 ggr
Niclasn
4/9/17, 9:58 AM

Väldigt förvirrad

Hej alla goa människor! Jag fick mina tre första anfall när jag var 14, efter det så slutade det. Ska även tillägga att jag inte fått någon diagnos, vad vet jag.. Kanske pga inkompetens från min föredetta neurolog. När jag var 22 så började jag få som indikationer till anfall efter jag druckit alkohol, så självklart slutade jag med det, stolt nykter i 6 år! Efteråt blev det nästan värre, kan få rediga ångest eller panikattacker som med otur? Kan utvecklas till krampanfall. Hela vänstra sidan påverkas, vänsterarmen rycker och ansiktet känns som det håller på att sugas in i ett hål. Extrem smärta. Jag är helt medveten under hela anfallet och kan göra ljud ifrån mig. Svimmar av och vaknar efter någon minut och återhämtar mig relativt snabbt. Nu blev det mycket skriva, så jag ska komma till saken! Min basdos var 150mg, men efter att det börjat igen så har det höjts sakta till 300mg. Det funkade inte så vi la till 200 mg lyrica. Men ingenting hjälper. Jag är väldigt kluven idag, min familj tror på icke-epileptiska anfall, men jag tycker det påminner om temporallobsepilepsi. Vad tror ni eller tycker jag kan göra? Väntar på att få en ny neurolog för tillfället. Jag klarar inte av som jag tvingats leva längre. Klarar knappt av ett fyratimmarspass tre dagar i veckan. Klarar inte av att göra något nästan alls i vardagen. Utan jag ligger bara i sängen i stort sätt hela dagarna. Hjälp!

Annons:
Niclasn
4/9/17, 10:09 AM
#1

Ska även tillägga att jag har väldiga nackproblem som inte visat något på röntgen. Och vänster öga har en förmåga att ställa till det när det blir överstimulerat. Känns även som ett lock eller tryck släpper för vänster öra när dessa anfall eller attacker kommer.

Upp till toppen
Annons: