Annons:
Etiketttyper-av-anfall-och-vad-utlöser-nya
Läst 2122 ggr
Mikaelayoussef
8/10/17, 7:48 PM

Ni med petit mal (absenser)

Hej allesammans! Tänkte skapa en tråd där ni kan berätta lite om era symtom med Petit mal, själv lider jag utav det och ska snart få träffa en neurolog och göra ett EEG test.

Jag har sedan i början av 2013 fått konstiga anfall som jag alltid trott varit panikångest eller liknande. Aldrig förstod jag vad det var och trodde jag var den ända som led utav detta då det var så ovanligt. Men kan försöka förklara det kort.

Först känner jag hur den här obehagliga känslan faller över mig sakta, blir väldigt stressad och orolig då det är så obehagligt. Hör alltid samma röster i mitt huvud och alltid samma obehagliga doft. Jag vill vara ifred, kan inte prata, glömmer bort vad man pratar om eller vad som händer omkring mig och fastnar med blicken men är alltid vid medvetande hela tiden. Ibland känner jag illamående och får spykänslor, händer att jag spyr också. Har säkert missat något, men det är så mycket man känner i kroppen dom sekunderna/minuterna. Min läkare säger att det kan ha varit alkoholen som skadat min hjärna för jag drack och provade droger (hash) i så tidig ålder, redan vid 14 års. Jag mår väldigt dåligt av detta, och jag får dom månadsvis 3-5 dagar men flera gånger om dagen.

Skulle gärna vilja höra era historier med.

Annons:
Upp till toppen
Annons: